۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳

پسکوف در مصاحبه با اسپوتنیک؛

مشکلات اقتصاد غرب پیامد مجموعه اشتباهات سران اروپا و آمریکا است

مشکلات اقتصاد غرب پیامد مجموعه اشتباهات سران اروپا و آمریکا است

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در مصاحبه با اسپوتنیک با تأکید بر عدم امکان دیدار پوتین و بایدن، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی غرب، پیامد مجموعه اشتباهات سران اروپا و آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز پنجشنبه خبرگزاری اسپوتنیک گفت: روسیه و ایالات متحده باید در خصوص کنترل تسلیحات، مسائل خلع سلاح و منع اشاعه گفتگو کنند، اما نه اکنون. مسکو و واشنگتن اکنون در نقطه بسیار داغ رویارویی قرار دارند. در حال حاضر امکان برگزاری نشست میان سران دو کشور (ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و جو بایدن رییس جمهور آمریکا) بعید بوده و احتمال آن در آینده قابل پیش‌ بینی، ضعیف است، اگرچه انصافا باید اذعان داشت که روابط بین‌ الملل حوزه‌ ای است که گاهی اوقات یک رویکرد عمل‌ گرایانه آغاز می‌ شود و در نتیجه رویه ها خیلی سریع تغییر می‌ کنند. باید ببینیم که شرایط چگونه پیش خواهد رفت، اما صحبت درباره برگزاری این اجلاس اکنون و در آینده نزدیک دشوار است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این مصاحبه ادامه داد: ایالات متحده باید درک کند که مبارزه دیپلماتیک و سیاسی با روسیه بیهوده است و همچنین خفقان تحریمی محکوم به شکست است. درست نیست که اتفاقات منفی در اقتصاد غرب را فقط با عملیات ویژه مرتبط کنیم، اینها پیامدهای مجموعه اشتباهات سران اروپا و آمریکا هستند. آمریکا در حال طولانی کردن مشکلات و دوره دشوار اوکراین و مردم این کشور است.

«دیمیتری پسکوف» اضافه کرد: غرب هنوز به اوج بحران نرسیده است و روسیه به لطف اقدامات خود در وضعیت باثبات تری قرار دارد.

کد خبر 5516007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha