۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶

شهردار منطقه ۱۰ تهران؛

مشکل تغییر پهنه املاک خیابان قزوین پس از ۱۱ سال حل شد

مشکل تغییر پهنه املاک خیابان قزوین پس از ۱۱ سال حل شد

شهردار منطقه ۱۰ تهران از موافقت کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج با تغییر پهنه بخش‌ هایی از خیابان قزوین از پهنه تجاری به پهنه مختلط، پس از ۱۱ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا شرفی به ویژگی‌ها و اهمیت پهنه املاک خیابان قزوین اشاره کرد و گفت: خیابان قزوین با عملکرد شریانی درجه یک، مرز جنوبی شهرداری منطقه ۱۰ با منطقه ۱۷ به طول تقریبی ۲.۸ کیلومتر، با عرض موجود ۳۰ متر و عرض ۴۵ متر پس از رعایت اصلاحی است.

وی با اشاره به بافت فرسوده املاک محور قزوین و خالی از سکنه شدن املاک آن به دلیل قرار داشتن این پهنه در پهنه S اظهار کرد: بر اساس طرح تفصیلی جدید شهر تهران، پهنه املاک این محور، S تعیین شده که در طی ۱۱ سال گذشته روند نوسازی این محور، دستخوش تغییری به دلیل وجود این پهنه نشده و همچنین تمایلی از سوی مالکین این محدوده جهت اخذ پروانه ساختمانی صورت نپذیرفته است.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به ضرورت نوسازی بافت فرسوده و تأکیدات مدیریت شهری تهران در این باره تصریح کرد: به جهت خروج محدوده از رکود ساخت و ساز و افزایش جذابیت اقتصادی و جمعیت‌پذیری و بالا بردن محرک‌های توسعه و نوسازی، پیشنهاد تغییر پهنه محور از پهنه S به پهنه M در دستورکار شهرداری منطقه ۱۰ قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از انجام مطالعات و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، امروز شنبه، کلیات پیشنهادی طرح در کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج شهر تهران بررسی و مورد موافقت قرار گرفت که پس از تصویب نهایی و ابلاغ دبیرخانه این کمیسیون، شاهد جهشی بزرگ در امر نوسازی بافت‌های متراکم، فرسوده، ریزدانه، ناایمن و بی‌دفاع شهری این محور خواهیم بود.

کد خبر 5517928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha