نشست سه جانبه رئیس جمهور مصر با شاه اردن و بحرین در شرم الشیخ

نشست سه جانبه رئیس جمهور مصر با شاه اردن و بحرین در شرم الشیخ

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر از برگزاری نشستی سه جانبه میان عبدالفتاح السیسی با پادشاهان اردن و بحرین در شرم الشیخ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز یکشنبه نشستی سه جانبه با حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین و عبدالله دوم شاه اردن در شرم الشیخ برگزار خواهد کرد.

بسام راضی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر در این باره گفت که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر صبح امروز یکشنبه از عبدالله دوم شاه اردن در شرم الشیخ استقبال کرد.

السیسی عصر شامگاه شنبه نیز در شهر شرم الشیخ از حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین استقبال کرده بود.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که نشست امروز یکشنبه در شرم الشیخ، پس از رایزنی‌های اخیر مقامات ارشد این سه کشور درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه و تبادل نظر درباره تحولات مختلف در سطح منطقه و عرصه بین المللی، برگزار می‌شود.

به گفته سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر، نشست سه جانبه امروز در شرم الشیخ، در چارچوب یک تحرک منطقه‌ای برای هماهنگ کردن مواضع و تلاش‌های مشترک انجام می‌شود تا در نهایت به ایجاد امنیت و ثبات بیشتر در منطقه قبل از برگزاری نشست جده، منجر شود.

گفتنی است نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با حضور مصر و اردن و عراق قرار است طی سه روز از ۱۳ جولای آینده در شهر جده عربستان برگزار شود. برخی منابع از مشارکت جو بایدن در این نشست در جریان سفر وی به منطقه خبر داده‌اند.

کد خبر 5518469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha