۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۰۵

فرماندار فردیس:

فردیس پایلوت در اجرای طرح حکمرانی اسلامی شد

فردیس پایلوت در اجرای طرح حکمرانی اسلامی شد

البرز - فرماندار فردیس گفت: طرح حکمرانی اسلامی با هدف رفع مشکلات و احصای مطالبات مردمی به صورت پایلوت در فردیس اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خداداد کاشفی بعد از ظهر یکشنه در شورای اداری شهرستان فردیس که با حضور امام جمعه فردیس، نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور، اعضای شورای تأمین و مدیران دستگاه‌های اجرایی فردیس در سالن ایثار شهرداری منطقه یک این شهر برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بروکراسی اداری از بین برود، افزود: در راستای کسب اعتماد و اطمینان مردم و با هدف ایجاد رضایمندی در جامعه ارئه خدمات دولت باید تحت نظارت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات فردیس به صورت جدی در دستورکار قرار دارد، گفت: فرمانداری فردیس جزئی از مجموعه دولتی ملی است که در این خصوص گام برداشته، در این میان حمایت و همدلی سایر ادارات شهرستانی، استانی و ملی ضروری است.

وی ضمن برشمردن مشکلات فردیس و مطالبات مردمی، تصریح کرد: حکمرانی اسلامی طرحی است که به منظور بررسی و رفع معضلات شهری طراحی شده است، در این میان مقرر شد اجرای طرح در شهرهای تازه تأسیس صورت گیرد، از این شهرستان فردیس به صورت پایلوت برای اجرای طرح انتخاب شد.

کاشفی با تأکید بر اینکه هدف دولت ایجاد ساختار مردمی در روند رفع مشکلات و توسعه پایدار، اضافه کرد: هرکجا که حضور مردم احساس شد مشکلات از بین رفتند و به موفقیت دست پیدا کردیم.

فرماندار فردیس با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و… فردیس دارای ظرفیت‌های متعدد و متنوعی است، اظهار کرد: علیرغم گذشت ۹ سال از شهرستان شدن فردیس، مسئله اساسی این شهرستان ساختار ضعیف اداری و کمبود نیروی انسانی در سیستم اداری است که موجب بروز مشکلات و عدم رضایت مردم در بسیاری از حوزه‌ها شده است.

نماینده عالی دولت در فردیس بیان کرد: این طرح با هدف رفع مشکلات فردیس در شهرستان اجرایی می‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره روند طراحی و اجرای این طرح، اظهار کرد: معتقدیم که روند طراحی و اجرای طرح از پایین به بالا باشد تا کوچک‌ترین مطالبه و نیاز فردیس اعم از مردمی و توسعه زیرساخت‌ها برای بهبود عملکرد دستگاه‌های دولتی تأمین شود.

کاشفی ادامه داد: برای مثال نمی‌توان طی یک طرح کلی بتوان به مباحثی همچون میزان اهمیت جهاد کشاورزی و یا صنعت و معدن اذعان کرد؛ یک شهرستان نیاز به صنعت قوی دارد و دیگری به کشاورزی، با این تفاسیر لازم است جلساتی برگزار و نقطه نظرات ارائه شود.

کاشفی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها با نیازهای مردم همخوانی ندارد، گفت: سعی داریم به ریل گذاری دقیق، منظم و قابل قبولی در این حیطه دست پیدا کنیم.

کد خبر 5518619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha