۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

اردبیل از سه شنبه گرم می‌شود/پیش‌بینی وقوع تندباد از اواخر هفته

اردبیل از سه شنبه گرم می‌شود/پیش‌بینی وقوع تندباد از اواخر هفته

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی از فردا سه شنبه دمای هوای اردبیل افزایش می یابد.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: در برخی از نواحی استان به ویژه نوار شرقی استان از امروز با توجه به نفوذ زبانه‌های پرفشار که با رطوبت خزری نیز همراه است، شاهد آسمانی غالباَ نیمه ابری خواهیم بود.

وی ادامه داد: در پاره‌ای از اوقات ابری توأم با مه و وزش باد خزری خواهیم بود و در نواحی منتهی به استان گیلان بارش باران ریزه نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به افزایش دما از روز سه شنبه در سطح استان اردبیل به خصوص در شهرستان‌های شمالی و جنوبی استان افزود: به هم استانی‌های توصیه می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه برق صرفه جویی نمایند.

محمدی بیان کرد: روز چهارشنبه با تغییر جریانات جوی و جنوبی شدن آن شاهد وزش باد جنوبی تند تا نسبتاً شدید و افزایش محسوس دمای هوا در کل استان خواهیم بود.

وی با اشاره به وقوع رعد و برق از بعد از ظهر چهارشنبه و به ویژه طی روزهای پایانی هفته با توجه به گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو گفت: مجدداً از بعدازظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریانات جوی دما در غالب مناطق استان روندی کاهشی خواهد داشت.

کد خبر 5518912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha