۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۴

در ادامه موضع ضد روسی آلمان؛

شولتز: پوتین از ترس دموکراسی قصد تجزیه اروپا را دارد

شولتز: پوتین از ترس دموکراسی قصد تجزیه اروپا را دارد

صدر اعظم آلمان در ادامه مواضع ضد روسی خود، رئیس جمهور روسیه را به هراس از بسط دموکراسی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، صدر اعظم آلمان معتقد است رئیس جمهور روسیه به دلیل هراس از رسیدن جرقه دموکراسی به کشور اقدام به حمله به اوکراین کرد.

«اولاف شولتز» امروز دوشنبه در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا «ولادیمیر پوتین» نزدیک شدن اوکراین به اتحادیه اروپا را می‌پذیرد یا خیر، مدعی شد که پوتین از گسترش جرقه دموکراسی به کشورش هراس دارد و به همین دلیل برای تجزیه اروپا تلاش می‌کند. به ادعای صدر اعظم آلمان، پوتین در تلاش است تا به دنیای تحت سلطه حوزه‌های نفوذ باز گردد.

صدر اعظم آلمان در ادامه افزود رئیس جمهور روسیه باید بپذیرد که جامعه‌ای متشکل از دموکراسی‌های مبتنی بر قانون در همسایگی او وجود دارد، که هر چه بیشتر به هم نزدیک می‌شود. در بخشی از ادعاهای شولتز آمده است که پوتین قصد احیای حوزه نفوذ سیاسی خود را دارد، اما نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

ادعاهای صدر اعظم آلمان در حالی مطرح شد که روسیه در اواخر فوریه و به دنبال عدم پایبندی کی‌یف به اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ امضاء شد، دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت و نیروهای خود را به اوکراین فرستاد.

کد خبر 5519545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha