۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۱۹

در تماسی تلفنی؛

اردوغان و جانسون درباره اوکراین گفتگو کردند

اردوغان و جانسون درباره اوکراین گفتگو کردند

رئیس جمهور ترکیه و بوریس جانسون نخست‌ وزیر انگلیس امروز به صورت تلفنی درباره مسائل منطقه‌ ای از جمله جنگ روسیه و اوکراین گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

در گزارش مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص آمده است: در این گفتگوی تلفنی روابط ترکیه و انگلستان به ویژه همکاری در بخش صنایع دفاعی و مسائل منطقه ای از جمله جنگ روسیه و اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بیانیه مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اضافه می کند: اردوغان در این مکالمه تلفنی بر لزوم یافتن راه حلی به منظور صادرات امن غلات اوکراین تاکید کرد.

در همین ارتباط، مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه چهارشنبه هفته گذشته در گفتگو با خبرنگاران در آنکارا درباره طرح ایجاد «گذرگاه امن غلات» در دریای سیاه برای صادرات غلات اوکراین، گفته بود: امکان ایجاد این گذرگاه بدون مین‌روبی وجود دارد. بر اساس طرح سازمان ملل، برای پاکسازی مین های موجود در دریای سیاه به مدت زمان مشخصی نیاز است. موقعیت مین‌ های دریایی مشخص است و به همین دلیل نیز کشتی‌ های باری می‌ توانند با همراهی شناورهای تجسسی اوکراین به شکلی امن به ۳ بندر اوکراین تردد کنند. ترکیه از طرح سازمان ملل استقبال می‌ کند. در صورت توافق طرفین به منظور گفتگو درباره جزئیات طرح، نشستی در استانبول تشکیل خواهیم داد.

کد خبر 5520469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha