۱ تیر ۱۴۰۱، ۱:۱۳

استونی سفیر روسیه را احضار کرد

استونی سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه استونی از احضار سفیر روسیه در این کشور در پی نقض حریم هوایی خود توسط یک بالگرد روس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه استونی از احضار سفیر روسیه در این کشور خبر داد.

وزارت خارجه استونی اعلام کرد: ما در اعتراض به نقض خطرناک و تاسف بار حریم هوایی خود توسط یک بالگرد روس، سفیر روسیه را احضار کردیم.

وزارت خارجه استونی افزود: ما همبستگی خود با لیتوانی را به سفیر روسیه اعلام کردیم و تاکید نمودیم که مسکو باید تهدید همسایگان خود را متوقف کند.

این در حالی است که یک عضو مجلس دومای روسیه پیش از این اعلام کرد که مسکو در نظر دارد به رسمیت شناختن ۴ کشور لیتوانی، لتونی، استونی و اوکراین را لغو کند.

«یوگنی فیودوروف» عضو مجلس دومای روسیه از طرح لغو به رسمیت شناختن ۴ کشور در شرق اروپا خبر داد و افزود: دومای روسیه در حال حاضر در حال بررسی طرح لغو به رسمیت شناختن کشور لیتوانی است و در آینده نزدیک همین طرح را درباره لاتویا، استونی و اوکراین نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

وزارت امور خارجه استونی ده روز پیش هم از احضار سفیر روسیه در این کشور درپی اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خبر داده بود.

وزارت امور خارجه استونی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «رین تاسمار» معاون وزیر خارجه این کشور مراتب تأسف خود را درباره اظهارات رئیس جمهور روسیه پیرامون پیشینه شهر ناروا استونی به سفیر روسیه ابراز کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با تجار جوان روس گفته بود که پتر کبیر روسیه در جریان جنگ با سوئد طی سال‌های ۱۷۰۰ تا ۱۷۲۱ سرزمین‌هایی را که در اصل برای روسیه بودند باز گرفت که از جمله آنها شهر ناروا بود که هم اکنون در خاک استونی قرار دارد.

کد خبر 5520539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha