۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی خبر داد؛

فعالیت ۱۰ هزار مهندس کشاورزی روی ۲ میلیون هکتار از اراضی کشور

فعالیت ۱۰ هزار مهندس کشاورزی روی ۲ میلیون هکتار از اراضی کشور

البرز - رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی گفت: بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش ۱۰ هزار مهندس کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جهانسوز ظهر چهارشنبه در مراسم روز قشر سازمان بسیج جامعه کشاورزی که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دهمین سال تأسیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی بوده و این سازمان بر مبنای علمی‌سازی کشاورزی و استفاده از هزاران مهندس کشاورزی نخبه و جوان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه امروز در حدود ۱۰ هزار مهندس در این عرصه به مسئله انتقال یافته‌ها و علمی‌سازی کشاورزی اشتغال دارند، تصریح کرد: ضمن اینکه سطحی بیش از ۲ میلیون هکتار زیر پوشش این مهندسان است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با بیان اینکه در این جلسه برخی از فعالیت‌های بسیج کشاورزی رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: تقریباً تنها مجموعه‌ای هستیم که به صورت قوی و دقیق با سازمان تحقیقات کشاورزی همکاری داریم که امروز شاهد رونمایی از ۱۰ مجموعه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای ما حضور اکیپ‌های دام‌پروری بود که امسال در سطح ملی به صورت جهادی در ایام تعطیلات عید بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دام را به صورت رایگان با حمایت سازمان دامپزشکی کشور و جامعه دام‌پروران کشور پوشش دادیم که به حدود ۵ میلیون رأس دام رسیده است.

شاهد دانش‌بنیان کردن سیستم‌های کشاورزی هستیم

جهانسوز گفت: در سال آینده نقش‌آفرینی قوی‌تری در این عرصه خواهیم داشت، ضمن اینکه شاهد دانش‌بنیان کردن سیستم‌های کشاورزی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اساس حرکت ما بر اساس یک کانون علمی است، اظهار کرد: ضمن اینکه با استفاده از سیستم نرم‌افزاری قوی و سیستم‌های متکی بر ماهواره تمامی حرکت‌ها به صورت علمی رصد می‌شود و آموزش‌های قوی در این زمینه داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی بیان کرد: در ۲۰ سال آینده اگر وضعیت کشاورزی بر مبنای رهنمودهای مقام عظمای ولایت باشد هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تأمین آب نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ما منابع آبی، انسانی و توانمندی‌های بالای داریم، تصریح کرد: این مسئله به این مفهوم نیست که مشکلی در زمینه کمبود آب نداریم بلکه بزرگ‌ترین چالش ما بوده و بالاترین مسئله ما مدیریت است.

جهانسوز با بیان اینکه بر همین اساس طراحی‌های این سازمان در خصوص پایداری کشاورزی انجام شده است، متذکر شد: از این رو برنامه‌های وسیعی داریم که اگر به فرامین رهبر انقلاب گوش دهیم، آینده روشنی در زمینه کشاورزی خواهیم داشت.

در این مراسم، از مجموعه کتاب‌های راهبردی سازمان بسیج جامعه کشاورزی و همچنین کلینیک سیار دامپزشکی و دام‌پروری رونمایی شد.

کد خبر 5520931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha