۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۱

وزارت خارجه روسیه:

مانع‌تراشی آمریکا در خارج کردن کارمندان روس بی‌پاسخ نمی‌ماند

مانع‌تراشی آمریکا در خارج کردن کارمندان روس بی‌پاسخ نمی‌ماند

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا اجازه ورود هواپیمای روسی برای خارج کردن کارمندان نهادهای خارجی این کشور را نداده است؛ این اقدام واشنگتن بی پاسخ نمی ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا اجازه ورود هواپیمای روسی برای خارج کردن کارمندان نهادهای این کشور و اعضای خانواده آنها را نداده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: اقدامات ایالات متحده در راستای ایجاد مانع در خارج کردن کارمندان نهادهای خارجی روسیه بی پاسخ نخواهد ماند.

وزارت خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: ایالات متحده به تخریب سیستماتیک روابط دوجانبه ادامه می دهد، این روابط در وضعیت اسفناکی قرار دارد.

مسکو ضمن متهم کردن آمریکا به سلطه گری در جهان، پیش‌ بینی کرد که بحران‌ ها در آسیا و منطقه اقیانوس آرام تشدید شود.

گفتنی است که به دنبال آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند ماه سال گذشته)، محور غربی به سرکردگی آمریکا از اعمال تحریم ها و ممنوعیت هایی علیه مسکو در حوزه های مختلف خبر داد.

این در حالیست که روسیه تا کنون بارها اعلام کرده است که در صورت ارائه تضمین های امنیتی از سوی اوکراین و شروط مربوط به آن به مسکو، روسیه حاضر به توقف عملیات ویژه نظامی خواهد شد.

کد خبر 5521438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha