۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶

رئیس مجلس شورای اسلامی:

قرار نیست دین بازیچه سیاست ورزی ما شود

قرار نیست دین بازیچه سیاست ورزی ما شود

مشهد ـ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست دین بازیچه سیاست ورزی ما شود بلکه دین باید سنجه سیاست ورزی و حکمرانی ما شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف ظهر پنجشنبه در هجدهمین نشست دبیران هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه‌های کشور که در مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: اگر دین به منبع معرفت، قدرت و سنجش کارها برای ما تبدیل شود آن گاه این کلام شهید مدرس که «سیاست ما عین دیانت ماست» محقق می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دین در جامعه ما منبع معرفت و مولد قدرت است و باید به این امر در حکمرانی شایسته باور داشت.

وی در ادامه افزود: اگر می‌خواهیم در مسیر و خدمت به شهدا، انقلاب، اسلام و مردم حرکت کنیم فقط باید کاری کنید که کارآیی دین در اداره جامعه اثبات شود.

قالیباف تاکید کرد: نظریه سیاسی جمهوری اسلامی باید موجب سعادت دنیای مردم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص نظام حکمرانی توقع ما از جمع نخبگان این است که برای تحول در این نظام حکمرانی ارتباط بین نهاد علم و نظام حکمرانی را فراهم کنند.

وی افزود: در نظام‌های سیاسی سه نوع مشروعیت تاسیسی، استمراری و کارکردی داریم که هر کدام در جای خودش مهم است اما هر بخش، مشروعیت خود را از دست بدهد رو به زوال می‌رویم و بر هر سه مشروعیت دیگر اثر منفی می‌گذارد.

قالیباف افزود: متأسفانه اندک افرادی در جبهه انقلاب فکر می‌کنند چون حزب اللهی هستند باید جایی و پستی داشته باشند در حالی که پاسخ دشمنی دشمنان فقط کار است و کار و اگر دیروز از افراد رزومه می‌خواستیم امروز کارنامه می‌خواهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: باید به مردم نشان دهیم مثل بقیه دولتها که در تراز ما هستند در حوزه خدمات عمومی و زندگی با آنها رقابت کرده و از آنها بهتر هستیم.

وی گفت: البته جوانان باید بدانند در محیط داخلی و بین المللی دشمنی با ما به گونه‌ای است که اگر یکی از توطئه‌های دشمن برای هر یک از کشورهای رقیب صورت گیرد به طور قطع حکومت آنها فروپاشی می‌شود حال آن که چهار دهه است نظام ما به مسیر خود ادامه داده است.

کد خبر 5521885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      تشکر از رئیس مجلس امیدواریم این تفکر عملیاتی شود و مردم طعم شیرین حاکمیت اسلام ناب محمدی (اسلام رها شده از شر لیبرالیسم)را بچشند
    • محمدولایی بازنشسته RO ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      دین گفته دروغ نگویید وتهمت وافترا وحکم ناحق ندهید ::::گفته شعار باعمل بهشت دارد :::: خیانت بازورسرنیزه را هم نهی کرده ::::وظیفه را صد درصد انجام دادن ::::