۲۴ شهریور ۱۳۸۶، ۱۱:۴۲

حسین سناپور در ققنوس داستان تدریس می کند

حسین سناپور در ققنوس داستان تدریس می کند

کارگاه های داستان نویسی حسین سناپور اول مهر امسال با همکاری بنیاد گلشیری و نشر ققنوس در محل این انتشارات برگزار می شود.

حسین سناپور درباره این کارگاه ها به خبرنگار مهر گفت: این کلاس ها در واقع ترکیبی از شیوه های داستان نویسی به همراه تمرین های داستانی است که در دو بخش برپا می شود.

وی افزود: در کارگاه اول داستان های کلاسیک و رئالیستی خوانده خواهد شد و هنرجویان می توانند با این دو شیوه آشنایی بیشتری حاصل کنند؛ چنانچه در دوره های گذشته نیز آثاری چون "زنی که مردش را گم کرد" (صادق هدایت)، "مهمان" (آلبر کامو) و... خوانده و بررسی شد.

نویسنده "ویران می آیی" تصریح کرد: همچنین در این کارگاه به خوانش حکایات کهن و تبیین وجه افتراق آنها با داستان پرداخته می شود و تفاوت های آن با سایر گونه های ادبی برای هنرجویان تفکیک می شود.

به گفته سناپور، کارگاه دوم به تدریس شیوه ها و تکنیک های داستان نویسی نویسندگان شاخصی چون بورخس، کافکا و مارکز اختصاص دارد و در کنار آن تعریف و شناختی از داستان های گوتیک نیز ارائه می شود.

وی با اشاره به باروری استعدادهای جوانان در کارگاه های داستان نویسی گفت: تصور می کنم جوانانی که به نوعی دارای قریحه و ذوق داستان نویسی هستند، می توانند در این کلاس ها تکنیک های ادبی را بیاموزند تا از این طریق به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند.

به گزارش مهر، کارگاه داستان نویسی شماره یک حسین سناپور شنبه های هر هفته و کارگاه دوم دوشنبه ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 552239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha