۷ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۹

به اتهام واهی جاسوسی؛

بلغارستان ۷۰ دیپلمات و کارمند سفارت روسیه را اخراج کرد

بلغارستان ۷۰ دیپلمات و کارمند سفارت روسیه را اخراج کرد

بلغارستان امروز اعلام کرد که ۷۰ دیپلمات و کارمند سفارت روسیه در این کشور را به اتهام واهی جاسوسی اخراج کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، بلغارستان امروز سه شنبه و در ادامه پیروی از سیاست های روسیه هراسانه محور غرب به سرکردگی آمریکا از اخراج ۷۰ دیپلمات و کارمند سفارت روسیه در این کشور خبر داد.

«کریل پتکوف» نخست وزیر بلغارستان در این خصوص ادعا کرد: این افراد به اتهام جاسوسی از کشور اخراج شده اند!

شبکه تلویزیون ملی بلغارستان در این خصوص به نقل از نخست وزیر این کشور اعلام کرد: سرویس‌ های امنیتی بلغارستان این افراد را به‌ عنوان کسانیکه عمدتاً با مشاغلشان شان مرتبط هستند؛ اما بر خلاف منافع کشور مان کار کرده‌ اند شناسایی نموده اند.

«کریل پتکوف» در این خصوص اضافه کرد: من می خواهم به سرویس‌ های امنیتی بلغارستان و وزارت خارجه برای انجام وظیفه خود تبریک بگویم. من می خواهم به همه کشورهای خارجی، نه تنها روسیه، بگویم که هر کسی که بر خلاف منافع بلغارستان کار کند، اینگونه خواهد شد.

گفتنی است که چندی پیش، سه کشور بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو با بستن حریم هوایی خود به روی هواپیمای حامل وزیر خارجه روسیه مانع سفر وی به بلگراد پایتخت صربستان شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اقدام سه کشور اروپایی در جلوگیری از عبور هواپیمای سرگی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور از حریم هوایی آنها خبر داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که سه کشور همسایه صربستان شامل بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو حریم هوایی خود را به روی هواپیمای حامل سرگی لاوروف بستند و مانع سفر وی به بلگراد پایتخت صربستان شدند.

کد خبر 5526131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha