۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸

امام جمعه قیر و کارزین منصوب شد

امام جمعه قیر و کارزین منصوب شد

قیروکارزین- حجت الاسلام  محمد رضا صداقت طی مراسمی به عنوان امام جمعه جدید قیروکارزین معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ظهر جمعه در این مراسم پس از تقدیر و تشکر از نهادهای مختلف در راستای برگزاری مراسم گفت: تودیع و جدایی از تشکیلات برای امام جمعه بی معناست و لباس خادمی که همه ماها برتن داریم تا آخر عمر با ماست و تعطیلی ندارند.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب افزود: امامان جمعه همانگونه که در طول هفته پیگیری امور منطقه و مردم را عهده دار هستند روز جمعه نیز به اقامه نماز جمعه می‌پردازند.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف ائمه جمعه شناسایی و ایجاد زمینه رشد و پویایی روحانیون و نیروهای ارزشی انقلاب است که حجت الاسلام صداقت نیز محصول همین خدمت صادقانه امام جمعه سابق شهرستان قیرو کارزین است.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه عنوان کرد: حجت الاسلام صداقت در مسئولیت‌های مختلف در سطح شهرستان ایفای نقش کرده و در مجموعه حوزه علمیه و هم در عرصه خدمات اجتماعی و مردمی مایه افتخار و مباهات هستند.

حجت الاسلام رضوانی نسب تصریح کرد: سیاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر بومی گزینی است و افرادی به عنوان امام جمعه انتخاب می‌شوند که آشنا به آداب و رسوم و مباحث مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی منطقه باشند.

او تاکید کرد: شورای سیاستگذاری جهت انتخاب امام جمعه استقلال در تصمیم گیری دارد اما با مسئولین و معتمدین نیز مشورت خواهد کردو در نتیجه شورایی که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده اند تصمیم گیری می‌کند.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یادآور شد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس برای عدم ورود در انتصابات مسئولین شهرها، بنا نیست که امام جمعه نیز در انتصابات مسئولین ورود کند بلکه امام جمعه باید در کنار فرماندار و نماینده خط نگهدار نظام و انقلاب باشد.

رضوانی با تاکید به در نظر گرفتن مطالبات اجتماعی توسط امام جمعه گفت: مطالبه گری جزو وظایف امام جمعه است اما نباید نگاه حزبی و جناحی در این مطالبات وجود داشته باشد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد رضا صداقت به امامت جمعه شهرستان قیروکارزین منصوب و از خدمات حجت الاسلام عنایت الله اکبری تقدیر شد.

کد خبر 5527922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha