۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳

گزارش مهر؛

شرکت برق باختر چراغ توسعه صنعت در رزن شود/ ارگان‌ها همکاری کنند

شرکت برق باختر چراغ توسعه صنعت در رزن شود/ ارگان‌ها همکاری کنند

همدان- پیشرفت شهرک صنعتی رزن نیازمند همگام شدن تمامی ارگان‌های مربوطه است و در این مسیر شرکت برق منطقه ای باختر باید به تعهدات خود در تامین برق این شهرک عمل کند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: رزن یکی از شهرستان‌های استان همدان است که ۷۵ درصد مردمان آن در روستاها ساکن هستند؛ در تشریح مزیت‌ها و قابلیت‌های مربوط به بخش کشاورزی این شهرستان می‌توان به مواردی چون برخورداری از نیروی انسانی، نزدیکی به مراکز صنعتی کشور و قطب‌های صنعتی قزوین، زنجان، ساوه، تهران و همدان، استقرار شهرستان در یکی از دروازه‌های ورودی به استان، قابلیت‌های کشاورزی همراه با تولید قابل توجه برخی محصولات، دام‌پروری، برخورداری از توان تولید گیاهان دارویی، ذخیره‌سازی آب در مناطق گونلو از طریق احداث سدهای کوچک، برخورداری شهرستان از ذخایر ژنتیکی گیاهی مهم و قرارگیری در یکی از مسیرهای ارتباطی با پایتخت کشور و غیره اشاره کرد.

طبق برآوردهای به عمل آمده ۹۵ درصد رازیانه کشور در شهرستان رزن کشت و این شهرستان به عنوان قطب تولید رازیانه مطرح است؛ روندی که در صورت حمایت‌های کلان می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه فرآوری، صنایع تبدیلی و در نهایت، فروش و صادرات شود.

در بررسی وضعیت شهرک صنعتی رزن، می‌توان از خبر خوب علی اصغر غفاری آثار؛ فرماندار رزن در خصوص پیگیری ایجاد سه شهرک صنفی در شهرستان رزن سخن گفت؛ روندی که به گفته این مقام مسئول، مشاغل خرد و کوچک را در قالب سه شهرک صنفی جمع خواهد کرد.

برق باختر، عامل خاموشی چراغ توسعه صنعت رزن نشود

براساس مطالعات به عمل آمده، ایجاد و گسترش شهرک‌های صنعتی می‌تواند از طریق ایجاد تنوع، افزایش اشتغال و درآمد، افزایش ارزش افزوده فعالیت‌های کشاورزی و گسترش فرهنگ صنعتی، نقش موثری در توازن و تعادل شهر و روستا و توسعه نواحی روستایی داشته باشد. فعالیت‌های صنعتی با خود اقتصاد خود رانشی را به همراه دارند و توسعه را به ارمغان می‌آورند.

تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین قدم‌ها در این مسیر است، حال شهرک صنعتی رزن چشم انتظار روشن شدن و تامین برق است تا بتواند در راه توسعه پیش رود.

بر این اساس، توافق نامه‌ای بین شرکت برق منطقه‌ای باختر و شرکت شهرک‌های صنعتی همدان در سال ۹۹ منعقد شده که به موجب آن، تامین ۱۲ مگاوات نیروی برق از محل پست برق شهرک صنعتی رزن در پیش گرفته خواهد شد.

بر اساس پیشرفت کار، پرداختی‌های مربوطه را انجام داده‌ایم

اما حال، شهرک صنعتی رزن هم چنان در انتظار تحقق این امر است؛ در این راستا محمدرضا بادامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قراردادی برای تامین برق شهرک صنعتی رزن وجود دارد، این قرارداد با برق منطقه‌ای باختر منعقد شده و بر اساس پیشرفت کار، ما نیز پرداختی‌های مربوطه را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان خاطرنشان کرد: تاکنون ما به تعهدمان عمل کرده‌ایم و بر اساس پیشرفت و حدمناسب کار، پرداختی هایمان را انجام داده‌ایم تا شاهد برق رسانی به شهرک صنعتی رزن باشیم و حال نیاز است که این تامین، از سوی برق باختر به انجام برسد.

باید تامین زیرساخت‌های شهرک صنعتی به نحو مناسب پیش رود

ظاهر پورمجاهد در ادامه این موضوع به خبرنگار مهر به طرح‌های توسعه‌ای در شهرک صنعتی رزن اشاره کرد و گفت: در این زمینه تفاهم نامه سه جانبه ای بین وزارت نیرو، شرکت شهرک‌های صنعتی و سی درصد نیز باید از سوی استان برای آن اعتبار عمرانی گذاشته شود.

برق باختر، عامل خاموشی چراغ توسعه صنعت رزن نشود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در ادامه گفتگو، با تصریح بر اینکه این تفاهم نامه بدین منظور منعقد شده تا بتوان برق را برای طرح‌های جدید در این شهرک صنعتی تامین کرد، اضافه کرد: در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان همدان این موارد مدنظر است.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی به ویژه شهرک صنعتی مذکور را به نحو مناسب پیش برد و اقدامات در این مسیر تسهیل شود.

این روزها صنعت در شهرستان رزن نیازمند توسعه است، توسعه‌ای که نیازمند برق است تا بتوان فرش قرمز را پیش پای سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در این شهرستان انداخت؛ اما در حال حاضر، بن بستی در این مسیر وجود دارد به نوعی که تعهدات از سوی شرکت برق منطقه‌ای باختر به انجام نرسیده و چراغ طرح‌های توسعه‌ای به سبب این روند، خاموش است.

حال امید است که هر چه سریع‌تر این مانع از سوی شرکت برق منطقه‌ای باختر برداشته و در سالی که مزین به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است؛ موانع از سر راه توسعه تولید، صنعت و اشتغال در شهرستان رزن به زودی برداشته شود و شاهد ورود سرمایه گذاران به این شهرستان و در نتیجه توسعه، ایجاد اشتغال پایدار، درآمدزایی، ارتقای سطح تولید، فروش و صادرات در این شهرستان باشیم.

کد خبر 5528155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha