۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۷

در راستای کمک نظامی به اوکراین؛

چک امنیت هوایی اسلواکی را تأمین می‌کند

چک امنیت هوایی اسلواکی را تأمین می‌کند

نخست وزیر چک از ارسال جنگنده‌های این کشور به اسلواکی به منظور تأمین امنیت هوایی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جمهوری چک به زودی جنگنده‌های خود را در اختیار اسلواکی قرار می‌دهد.

«پتر فیالا» نخست وزیر چک روز یکشنبه اعلام کرد که از ماه سپتامبر جت‌های جنگنده چک امنیت فضای هوایی کشور اسلواکی را تأمین خواهند کرد.

فیالا در یک گفتگوی تلویزیونی با «ادوارد هگر» همتای اسلواکی خود تاکید کرد : مشکلی در این زمینه وجود ندارد و دولت وی قطعاً ارسال این محموله تسلیحاتی را به اسلواکی تأیید خواهد کرد.

پیش از این کشور اسلواکی از متحدان ناتو خود خواسته بود تا در آسمان این کشور گشت زنی کنند. این درخواست پس از آن صورت گرفت که اسلواکی جت‌های جنگنده میگ -۲۹ ساخت روسیه را از ناوگان نظامی خود خارج کرد تا برای ارسال به اوکراین آماده شوند.

اسلواکی در سال ۲۰۱۸ از دولت آمریکا خواست تا جت‌های جنگنده اف -۱۶ خود را در اختیار این کشور قرار دهد. بنا بود اولین جنگنده‌های اف -۱۶ آمریکا در سال جاری به دست اسلواکی برسد و ارسال آن تا سال آینده به پایان برسد، اما اکنون به نظر می‌رسد که تحویل این جنگنده‌ها در سال ۲۰۲۴ صورت می‌گیرد.

«اروسلاو ناد» وزیر دفاع اسلواکی اخیراً اعلام کرد که کشورش ۵ فروند بالگرد جنگی نوع ام‌آی ساخت جماهیر شوروی سابق را به اوکراین تحویل داده است. وزیر دفاع اسلوکی در این خصوص اضافه کرد که همچنین یک هزار گلوله متناسب با آن را نیز به ارتش اوکراین اهدا کرده است.

اسلواکی پیش از این تسلیحات مختلفی از جمله سامانه موشکی اس -۳۰۰ را نیز در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

کد خبر 5529816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha