۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۸

سفیر اوکراین در آنکارا؛

کشتی باری روسیه توسط ترکیه توقیف شد

کشتی باری روسیه توسط ترکیه توقیف شد

«واسیل بودنار» سفیر اوکراین در ترکیه از توقیف یک کشتی باری روسیه توسط آنکارا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، سفیر اوکراین در ترکیه امروز یکشنبه اعلام کرد که گمرک ترکیه یک کشتی باری روسی را توقیف کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر اوکراین در این باره گفت که گمرک ترکیه یک کشتی باری روسی را توقیف کرده است که به ادعای وی حامل غلات اوکراین بوده است.

به گزارش رویترز، «واسیل بودنار» (Vasyl Bodnar) سفیر اوکراین در تلویزیون ملی کشورش گفت: ما همکاری کاملی داریم. کشتی در حال حاضر در ورودی بندر ایستاده و توسط مقامات گمرک ترکیه توقیف شده است.

این در حالیست که تا کنون مقامات روسیه چندین بار اعلام کرده اند که حاضر به انتقال امن غلات اوکراین با همکاری ترکیه بوده و برای طی این فرایند نیز از سوی مسکو هیچ مشکلی وجود ندارد.

روسیه نیز پیش تر اعلام کرده که حاضر است امنیت گذرگاهی برای عبور کشتی‌های حامل غلات اوکراین را فراهم کند.

مسکو تأکیدکرده است که اوکراین مسیر عبور کشتی‌ها را مین گذاری کرده است.

گفتنی است که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در دیدار با لیز تراس ادعا کرده بود غلاتی را که اوکراین مدعی است از سوی روسیه به سرقت رفته است را آزمایش خواهد کرد!

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5529822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیرضا IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      9 9
      روسیه باید یه گوشمالی به ترکیه بده تا از این غلطا نکنه . اردوغان دست نشانده اسراییله و دشمن بشریته و فقط زبان زورو میفهمه و در سیاست خارجی بسیار ضعیفه و با دو موشکو و یا حتی دو چک به پت پت می افته
    • M IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      9 3
      تاریخ روسیه سرشار از خیانت توطئه وتجاوز و قلدریه باید جامعه جهانی کاری بکنن که روسیه ازاین ماجرا پیروز بیرون نیاد چون دیگه هیچ کدوم از همسایه ها امنیت نخواهند داشت.
    • سید IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      اردوغان ترسو وبزدل هست