۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد؛

پوشش ۱۵۰۰۰ دانش‌آموز پایه ابتدایی در طرح «جبران و تثبیت یادگیری»

پوشش ۱۵۰۰۰ دانش‌آموز پایه ابتدایی در طرح «جبران و تثبیت یادگیری»

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز پایه ابتدایی در قالب طرح «جبران و تثبیت یادگیری» در مقطع ابتدایی در استان اردبیل حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر یکشنبه در جریان آغاز طرح «جبران و تثبیت یادگیری» دوره ابتدایی در دبستان حسابی اردبیل اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در ایام کرونا از نظر تحصیلی با عقب‌ماندگی‌هایی روبه‌رو شده و در ارزشیابی توصیفی خردادماه عملکرد قابل قبولی نداشتند، تحت پوشش طرح «جبران و تثبیت یادگیری» در مقطع ابتدایی قرار می‌گیرند.

وی مشارکت مدیران و فرهنگیان را در اجرای این طرح برای ارتقا سواد دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی یادآور شد و تصریح کرد: یک‌هزار و ۵۱۳ کلاس درس در قالب این طرح برپا خواهد شد تا دانش‌آموزانی که در دروس مختلف اعم از ریاضی، علوم و سایر بخش‌ها با مشکل و عقب‌ماندگی فرآیند تحصیلی روبه‌رو شدند در تابستان جبران عقب‌ماندگی‌ها را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هدف از اجرای این طرح را ارتقا کیفی تحصیل دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی و جلوگیری از تکرار پایه در این مقطع اعلام کرد و گفت: امیدواریم با همراهی خانواده‌ها افت تحصیلی دانش‌آموزان به دلیل شرایط کرونایی برطرف شده و آموزش و پرورش به اهداف کیفی خود در فرآیند تحصیلی دست پیدا کند.

صفری افزود: در کنار دانش‌آموزان ابتدایی، نظیر این طرح در مقطع متوسطه اول و دوم نیز اجرا می‌شود و دانش‌آموزانی که با نمره غیر قابل قبول در خردادماه مواجه شدند، در کلاس‌های جبرانی حاضر شده و بر توانمندی آموزشی خود می‌افزایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در طول تابستان برگزاری این کلاس‌های جبرانی با هدف تثبیت و ارتقا یادگیری نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت که امیدواریم در تابستان اهداف مورد نظر در قالب این طرح تحقق پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت مشارکت و همکاری بیشتر خانواده‌ها را در کنار مدیران و معلمان در اجرای این طرح با نتایج مثبت یادآور شد و اضافه کرد: انتظار می‌رود دانش‌آموزان در فصل تابستان عقب‌ماندگی‌های تحصیلی خود را به شکل مناسب جبران کنند.

کد خبر 5529862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha