۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه مطرح کرد؛

استفاده از نواهای محلی کرمانشاهی در اجلاسیه پیرغلامان حسینی

استفاده از نواهای محلی کرمانشاهی در اجلاسیه پیرغلامان حسینی

کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از استفاده از نواهای محلی کرمانشاهی در اجلاسیه پیرغلامان حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف احمدی صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی نوزدهمین اجلاسیه پیرغلامان و خادمان حسینی که با حضور مداحان و ستایشگران استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پیرغلامان حسینی که از تاریخ اول تا سوم شهریور ماه در به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می‌شود فرصت مغتنمی برای معرفی استان به کشور است.

وی افزود: اجلاسیه پیرغلامان حسینی با حضور ۴۰۰ میهمان داخلی و ۵۰ میهمان خارجی در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد و در ایام برگزاری این همایش تمام استان کرمانشاه باید رنگ و بوی امام حسین (ع) داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه امسال مرز خسروی برای تردد زائران اربعین بازگشایی خواهد شد و شهرستان‌های سنقر و کلیایی، هرسین و کرمانشاه باید برای میزبانی از زائران با توجه به اینکه در مسیر تردد زائران قرار دارند آمادگی لازم را داشته باشند.

احمدی با اشاره به اینکه کرمانشاه از دیرباز دروازه کربلا و عتبات عالیات بودا و موقوفات زیادی نیز برای خدمت رسانی به زائران در استان وجود دارد، بیان کرد: وقف نامه‌های متعددی در استان کرمانشاه برای زائران امام حسین (ع) وجود دارد که نمونه آن کاروانسرای ماهیدشت، بیستون و قصرشیرین است.

وی با اشاره به اینکه پیرغلامان حسینی از جایگاه بالایی نزد مردم برخوردار هستند، گفت: در مدت برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی در کرمانشاه روضه‌هایی نیز در هیأت مذهبی این خادمان امام حسین (ع) برگزار می‌شود و به کمک صدا و سیما مرکز کرمانشاه مستندهایی نیز تهیه می‌شود و همچنین از نواهای محلی کرمانشاهی نیز استفاده خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری هیئت باید کانون جهاد تبیین باشد و در نباید در این اجلاسیه مهم کشوری از این موضوع غافل شد.

کد خبر 5530136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha