۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶

امام جمعه سرخه:

پوشش مناسب یک اصل عقلایی است/ تاکید اسلام بر حجاب

پوشش مناسب یک اصل عقلایی است/ تاکید اسلام بر حجاب

سرخه- امام جمعه سرخه با بیان اینکه عفاف مناسب اصل عقلایی است، گفت: تلاش اسلام برای توصیه پوشش و حجاب در راستای سالم ماندن جامعه برای حضور زن در اجتماع است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی اشرف در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سرخه حسینیه شهدا مصلای نمازجمعه سرخه با بیان اینکه کارها باید با خواست خداوند انجام شود، تاکید کرد: خداوند متعال می‌فرمایند که اگر کاسبی برای رضا خدا کار انجام داد، روزی‌اش را تضمین خواهیم کرد لذا باید کاری که صورت می‌گیرد برای رضای خدا باشد.

وی در دومین بخش صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و قیام مردم بر علیه حکم غیر انسانی و غیرالهی کشف حجاب بود که در زمان پهلوی اول صورت گرفت و مردم با خون خودشان در برابر آن ایستادند، افزود: رعایت عفت و پوشش متناسب با هر فضا و مکانی یک اصل کاملاً متعالی و مدل استفاده همه جوامع بشری است.

امام جمعه سرخه با بیان اینکه عفاف و پوشش متناسب تنها اصل تعبدی نیست، بیان کرد: عقل سلیم می‌گوید که برای حفاظت از سرما باید لباسی پوشید که انسان را از سرما حفظ کند لذا پوشیدن لباس متناسب اصلی تعقلی است.

اشرف با بیان اینکه پوشش غیرمتناسب در محیط‌های آموزشی موضوعی عقلایی است که همه آن را می‌پذیرند و بر این صحه می‌گذارد که باید تمام حواس دانش‌آموز و معلم بر روی تعلیم و تربیت باشد در نتیجه این در تمام دنیا پذیرفته است، تاکید کرد: اسلام اعلام می‌کند که در جامعه تمرکز افراد باید بر کار و تلاش و رفتار و روابط انسانی باشد نه جنسیتی؛ همه باید با هم به عنوان یک انسان باید با هم برخورد و رفتار کنند و اگر غیر از این باشد جامعه آلوده می‌شود.

وی درباره تفکر اسلام درباره حجاب، افزود: آن چیزی که در فضاهای خصوصی و برای حلال اتفاق می‌افتد از زن و مرد، نباید به صحن جامعه کشیده شود چرا که جامعه را دچار تباهی و امیال خلاف انسانی می‌کند لذا برای اینکه جامعه حفظ شود باید پوشش متناسب با جامعه اتفاق بیفتد که این برای زن و مرد هم یکسان است.

امام جمعه سرخه با بیان اینکه در طول تاریخ بشر اگر به دیوارنگاره‌ها از ایران باستان تاکنون بیندازیم همواره لباس‌های فاخر و پوشیده و متناسب توسط مردم دنیا دیده می‌شود، گفت: آن چیزی که امروز می‌بینیم بر بشریت توسط انسان‌ها عارض شده و متعلق به ذات بشر نیست.

اشرف با بیان اینکه یکی از الزامات رعایت پوشش این است که انسان وارد فضای ارتباطی غیر از فضای معمول انسانی نشوید، ابراز کرد: این به معنای آن است که سعی داریم جامعه سالم باشد لذا باید تاکید کرد که تلاش اسلام برای توصیه پوشش و حجاب در راستای سالم ماندن جامعه برای حضور زن در اجتماع است.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف زمینه ساز حضور زنان در جامعه است تا کسی به آنها نگاه بدی نکند و هیچ عقل سلیمی با این موضوع مخالفت ندارد، بیان کرد: حجاب و عفاف اصل عقلایی و پذیرفته‌ای است که باید برای آن تلاش شود.

امام جمعه سرخه با بیان اینکه تهاجم فرهنگی می‌خواهد خلاف این موضوعات را القا کند و وظیفه ما است که با آن مقابله کنیم چرا که رسالت همه ما این است، تاکید داشت: اینکه افراد صرفاً حجاب داشته باشند کافی نیست و باید تلاش داشت و مابقی مردم را نیز به حجاب و عفاف توصیه کرد در نتیجه تذکر لسانی باید کار همه باشد.

اشرف با بیان اینکه نباید فضای جامعه طوری باشد که دختر محجبه ما فکر کند که در جامعه و فضاهای دانشگاهی و درسی و… مورد تمسخر قرار گیرد اما کسی که ناهنجاری دارد، فکر کند حق دارد هر طور می‌خواهد رفتار کند و لذا این تصور جرئت بر گناه آسیب بیشتری از گناه به جامعه می‌رساند، افزود: مسئولان نیز باید به فکر باشند تا اگر نیاز است گروه‌هایی را تشکیل دهند و حتی آموزش‌هایی را بدهند تا جامعه ما بیش از این دچار آسیب نشود.

کد خبر 5533620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha