۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱

امام جمعه اصلاندوز:

حجاب بنیان خانواده را تحکیم می‌بخشد

حجاب بنیان خانواده را تحکیم می‌بخشد

اصلاندوز-امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: حجاب بنیان خانواده را تحکیم می‌بخشد که در راستای ترویج حجاب باید نگاه ویژه‌ای به رویکردها و اراده‌های مردمی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت عید سعید قربان، این عید را جز یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان دانست و اظهار کرد: عید قربان موسم وحدت بخش مسلمانان و موعد اطاعت و طلب آمرزش از خداوند تبارک و تعالی است.

وی عید قربان را فرصت مغتنمی بر شمرد که می‌توان به فقرا و ضعفا رسیدگی کرد و خاطر نشان کرد: غلبه بر هواهای نفسانی و قربانی کردن مال در راه جلب رضایت خداوند جلوه‌هایی از تقوا هستند و این سنت حسنه باید همیشه زنده بماند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز با اشاره به قیام خونین مسجد گوهر شاد علیه کشف حجاب تصریح کرد: عفت و حجاب سبب تعالی انسان‌ها می‌شود و گام برداشتن در این مسیر زمینه ساز رشد روحی انسان‌ها شده و بالندگی جامعه را موجب می‌شود.

امام جمعه اصلاندوز گفت: در اینکه فلسفه حجاب چیست و در راستای بایسته‌های الزام رعایت حجاب از منظر اسلام صحبت‌های فراوانی شده است اما اینکه این روزها دشمنان سعی می‌کنند با ابزارهای تبلیغاتی خود جامعه را به سمت بی حجابی گرایش بدهند نشان از عمق اثر مبانی فکری اسلام دارد.

وی با بیان اینکه حجاب بنیان خانواده را تحکیم می‌بخشد، ادامه داد: بی حجابی در وهله اول ضربه بزرگ نسبت به خود بانوان است و در ترویج حجاب بایستی نگاه ویژه‌ای به رویکردها و اراده‌های مردمی داشته باشیم چرا که برخوردهای صرفاً قهری ممکن تبعاتی مانند لجاجت را در پی داشته باشد جوانان ما ضمیر روشنی دارند و تبیین مبانی ناب و غنی اسلامی برای جوانان قطعاً آثار مبارکی در این حوزه خواهد داشت.

کد خبر 5533628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha