۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

استان سمنان پیشرو در حفظ حجاب و عفاف/ اقدامات فرهنگی تقویت شود

استان سمنان پیشرو در حفظ حجاب و عفاف/ اقدامات فرهنگی تقویت شود

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه سمنان با برپایی قرارگاه حجاب و عفاف پیشرو در این حوزه است، گفت: اقدامات فرهنگی از سوی خانواده و جامعه برای تبلیغ حجاب باید بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلا امام این شهر ضمن بیان اینکه حجاب امروز نه مسئله شخصی بلکه از ضروریات دین و مسئله سیاسی کشور به شمار می‌رود، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا تبلیغ، ترویج و حفظ حجاب به عنوان یک وظیفه همگانی قلمداد شود.

وی ضمن بیان اینکه در استان برای رسیدن به این مهم قرارگاه حجاب و عفاف تشکیل شده است، افزود: سمنان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است اما این به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید اقدامات فرهنگی همچنان در دستور کار قرار گیرد تا اثر بخشی خود را نشان دهد.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه خانواده و جامعه با انجام فعالیت فرهنگی می‌توانند در راستای حفظ و ترویج حجاب و عفاف گام بردارند، ابراز داشت: خانواده و آموزش و پرورش می‌توانند بسیار در نگهداری و پاسداری از باور عفاف و حجاب نقش آفرین باشند لذا روی این دو حوزه می‌بایست برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.

مطیعی با بیان اینکه دشمن روی مباحث فرهنگی ما به خوبی تمرکز کرده است، تصریح کرد: ترویج و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف نیز نیازمند گفتمان سازی و اجرای برنامه‌هایی با پیوست فرهنگی است به نحوی که تشویق کننده افراد به این فریضه دینی و الهی باشد.

وی با بیان اینکه ٢١ تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و روز حجاب و عفاف است، افزود: برای جلوگیری از توطئه دشمن که پیش‌تر نیز درباره آن بحث شد می‌بایست بصیرت و آگاهی مردم افزایش یابد چرا این مهم رمز پیروزی و شکست توطئه‌های آنها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حضور ایران در مذاکرات، حضور به موقع مردم، مسئولان و سپاه پاسداران در زلزله هرمزگان، ارائه آموزش و مهارت استفاده از فضای مجازی مباحثی بودند که از تریبون این هفته نماز جمعه سمنان مطرح شد.

کد خبر 5533672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha