در شورای امنیت؛

روسیه قطعنامه کشورهای غربی درباره سوریه را وتو کرد

روسیه قطعنامه کشورهای غربی درباره سوریه را وتو کرد

روسیه قطعنامه کشورهای غربی پیرامون تمدید سازوکارهای انتقال کمک های انسانی به سوریه از طریق مرزهای ترکیه را وتو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، روسیه قطعنامه کشورهای غربی پیرامون تمدید سازوکارهای انتقال کمک های انسانی به سوریه از طریق مرزهای ترکیه را وتو کرد.

این قطعنامه که از سوی کشورهای ایرلند و نروژ تهیه شده بود بر تمدید سازوکار انتقال کمک های انسانی به سوریه از مرزهای ترکیه تا ماه ژوئیه ۲۰۲۳ تاکید داشت.

بر اساس این گزارش، این قطعنامه با موافقت ۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل مواجه شد و چین به آن رای ممتنع داد و روسیه هم با آن مخالفت کرد.

روسیه اعتقاد دارد که انتقال کمک های انسانی به سوریه از طریق مرزهای ترکیه ناقض حاکمیت دمشق است و این اقدام باید با هماهنگی دولت مرکزی سوریه صورت گیرد.

در همین راستا، «دیمیتری پولیانسکی» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که پیش نویس قطعنامه کشورهای غربی منافع دمشق را نادیده گرفته بود.

وی افزود: موضع روسیه درباره تمدید یکساله سازوکار ارسال کمک های انسانی از ابتدا معلوم بود و همکاران غربی و ایرلندی و نروژی ما به صورت کلی دارای مهارت دیپلماتیک و تمایل کافی برای دستیابی به توافق نبودند.

این در حالی است که کشورهای غربی نیز در مقابل، با پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مسکو درباره باز بودن گذرگاه مرزی سوریه و ترکیه به مدت شش ماه مخالفت کردند.

پیش نویس قطعنامه روسیه با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه مواجه شد و ۱۰ کشور دیگر عضو شورای امنیت هم به آن رای ممتنع دادند. خود روسیه و نیز چین با این پیش نویس موافقت کردند و به این ترتیب این پیش نویس هم تصویب نشد.

کد خبر 5533820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 0
      کمک های انسان دوستانه ی غرب به سوریه؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! باید بگویند ارسال تجهیزات نظامی برای داعش از طریق ترکیه. چرا وارونه و چپکی حرف می زنند؟؟ دروغگویی هم حد و اندازه داره. این اوج دروغگویی کشورهای اروپایی هست .
    • زنگویی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      0 0
      به امید آزادی وصلح ودوستی در کشور سوریه وبه امید نابودی ظهور
    • زنگویی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      0 0
      با سلام وآرزوی پیروزی یه پیشنهاد دارم نمیشه ایران به جای فرستاد دن نیروی سپاهی از کشورهای آفریقایی نیرو به سوریه اعزام بکنه و اگر کشته بشن کشور ایران به خانوادهاشون غرامت بده چون واقعا خیلی خیلی زیاد نیروی سپاهی در سوریه شهید شدند اخ سپاه از کجا نیرو بیاره لطفا این پیشنهاد رو سپاه در مجلس شورای