۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۳۱

بلینکن: آمریکا ۳۶۸ میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک می کند

بلینکن: آمریکا ۳۶۸ میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک می کند

وزیر امور خارجه آمریکا از کمک های بیشتر به اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه آمریکا از کمک های بیشتر به اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده ۳۶۸ میلیون دلار دیگر را به عنوان کمک های انسانی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

این در حالی است که یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش از این از بسته جدید کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا شامل ۴ موشک انداز هیمارس است و به این ترتیب مجموع سامانه‌هایی که از این نوع به اوکراین تحویل شده به ۱۲ مورد می‌رسد.

وی همچنین افزود که این بسته شامل ۳ خودروی زرهی تاکتیکی و هزار خمپاره ۱۵۵ میلیمتری با دقت و تاثیرگذاری بالاست.

در همین حال، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه فرمان اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را امضا کرد.

بر اساس این گزارش، در فرمان بایدن آمده است: به وزیر امور خارجه اختیار می‌دهم تا اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار برای ارائه تجهیزات دفاعی و خدمات وزارت دفاع و آموزش نظامی را برای کمک به اوکراین مدیریت نماید.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

کد خبر 5534661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha