امروز دوشنبه هم ادامه یافت؛

تداوم رمی جمرات از سوی حجاج بیت الله الحرام

تداوم رمی جمرات از سوی حجاج بیت الله الحرام

حجاج بیت الله الحرام، صبح امروز دوشنبه همزمان با دومین روز از ایام تشریق(یازده، دوازده و سیزده ذی الحجه) به رمی جمرات ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، حاجیان بیت الله الحرام، صبح امروزدوشنبه همزمان با دومین روز از ایام تشریق (یازده، دوازده و سیزده ذی الحجه) به رمی جمرات ادامه دادند.

بر اساس این گزارش، حاجیان، دیروز (یکشنبه)، در اولین روز از ایام تشریق و دومین روزاز عید قربان به منطقه منا روی آوردند.

آنها رمی جمرات سه گانه که شامل رمی جمره صغری، وسطی و عقبه می‌شود را انجام دادند.

گفتنی است که حجاج بیت‌الله الحرام روز یکشنبه همزمان با دومین روز عید قربان در عربستان و اولین روز از ایام تشریق (یازده، دوازده و سیزده ذی الحجه)، با رمی جمرات سه‌گانه (صغری، وسطی، کبری) در منا، مناسک حج خود را ادامه دادند.

حاجیان با حرکت به سمت منا به هر کدام از جمرات سه گانه صغری، وسطی و کبری ۷ سنگ‌ریزه و در مجموع ۲۱ سنگ‌ریزه پرتاب می‌کنند. حاجیان روزهای تشریق (۱۱ و ۱۲ و ۱۳ ذی الحجه) را برای رمی جمرات سه‌گانه کبری و وسطی و صغری در منا می‌مانند.

حاجیانی که عجله داشته باشند می‌توانند این اعمال را در دو روز انجام دهند و پیش از غروب روز دوم اعیاد قربان از منا خارج شوند و در مکه طواف وداع را انجام دهند که آخرین رکن حج است.

وزارت حج عربستان اعلام کرده است که اعمال تاکنون به صورت روان انجام شده و تلاش‌ها برای ارائه بهترین خدمات به حاجیان ادامه دارد.

پیشتر مقامات سعودی اعلام کردند که حدود یک میلیون مسلمان مناسک حج امسال را به جا آوردند که ۸۵۰ هزار نفر از آنها  زائران خارجی هستند.

کد خبر 5535604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha