۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۷

در پی تشدید بحران انرژی در اروپا؛

آمریکا از تصمیم کانادا در قبال خط لوله نورد استریم حمایت کرد

آمریکا از تصمیم کانادا در قبال خط لوله نورد استریم حمایت کرد

وزارت خارجه آمریکا از تصمیم دولت کانادا برای بازگرداندن توربین مربوط به خط لوله گازی نورد استریم حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت آمریکا از تصمیم کانادا در خصوص بازگرداندن توربین مربوط به پروژه روسی خط لوله گازی نورد استریم به آلمان استقبال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده از تصمیم کانادا برای بازگرداندن یک توربین تعمیر شده به آلمان برای بI کارگیری در خط لوله گازی روسیه «نورد استریم ۱» حمایت می کند.

وزارت خارجه آمریکا دلیل حمایت از تصمیم کانادا برای بازگرداندن توربین تعمیر شده نورد استریم ۱ به آلمان را اینگونه اعلام کرد که اعتقاد بر این است که چنین معافیتی از تحریم‌ها(از سوی کانادا) به کشورهای اروپایی اجازه می‌دهد تا ذخایر گازی خود را احیا کنند.

وزیر منابع طبیعی کانادا روز جمعه اعلام کرد که کشورش توربین های تعمیر شده ویژه خط لوله گازی نورد استریم را در اختیار دولت آلمان قرار می دهد، اظهاراتی که حاکی از کوتاه آمدن موقت اوتاوا از مواضع ضد روسی خود است. «جاناتان ویلکینسون» اعلام کرد که کانادا توربین تعمیر شده خط لوله نورد استریم را به زودی در اختیار دولت آلمان قرار می دهد.

پیش از این در ۱۴ ژوئن اعلام شد به دلیل تاخیر در بازگشت واحدهای کمپرسور گاز از تعمیر توسط شرکت زیمنس و نقص در موتورهای فنی، شرکت گازپروم روسیه مجبور شده عرضه گاز طبیعی از طریق خط لوله نورد استریم را به کمتر از حد برنامه ریزی شده برساند.

کد خبر 5535887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha