۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰

جهت رفع ابهام و بررسی بیشتر؛

طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور به کمیسیون انرژی ارجاع شد

طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور به کمیسیون انرژی ارجاع شد

طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور به جهت رفع ابهام و بررسی بیشتر ماده 20 آن به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی (چهارشنبه ۲۲ تیرماه) در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی درباره طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور، جهت رفع ابهام ماده ۲۰ این طرح را به کمیسیون انرژی ارجاع داد.

سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد حذف ماده ۲۰ را در صحن ارائه داد و گفت: برای هوشمند سازی کنتورها دو محل درآمدی پیش بینی شده که در بخشی از آن افزایش بهای تعرفه برای مشترکان پرمصرف برق و در بخش دیگر اصلاح تعرفه صنایع ذکر شده است. در حالی که نباید اجازه افزایش هزینه برق صنایع داده شود.


همچنین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیشنهاد حذف ماده ۲۰ طرح مذکور تصریح کرد: در ماده ۳ که قبلاً تصویب شده، نرخ قراردادها بر اساس BCA تصویب شد و درآمد حاصل از آن به بخش‌های تحقیقاتی، سرمایه گذاری و اتمام طرح‌های نیمه تمام تخصیص یافت.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود اصلاح تعرفه‌ها به منزله افزایش قیمت‌ها خواهد بود صرفاً این طور نیست و ممکن است اصلاح تعرفه به منزله کاهش قیمت‌ها باشد. اگر ابهام وجود دارد ساز و کار آن در ماده ۱۵۳ به روشنی آمده است. باید در نظر بگیریم که اگر این اصلاح تعرفه حل شود، هزینه‌های هوشمند سازی از چه محلی قرار است تأمین شود.

در نهایت نیکزاد بر اساس ماده ۱۵۳ آئین نامه داخلی مجلس ابهام این ماده را پذیرفت و گفت: لازم است برای هوشمند سازی کنتورهای برق، تأمین منابع مالی داشته باشیم، اما این اقدام نباید باعث فشار به صنایع شود. بنابراین به نظر می‌رسد ماده دارای ابهام است و باید به کمیسیون انرژی ارجاع داده شود.

کد خبر 5537209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha