۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۲۸

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان:

فرهنگ‌سازی درباره عفاف و حجاب باید از خانواده آغاز شود

فرهنگ‌سازی درباره عفاف و حجاب باید از خانواده آغاز شود

اردستان‌ - رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: فرهنگ سازی درباره عفاف و حجاب باید از خانه شروع شود؛ اگر حیا و عفاف از خانواده آغاز شود، جامعه نیز عفیف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام سید علی طباطبایی نژاد، عصر چهارشنبه در مراسم اجتماع مردمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت و عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار داشت: حجاب یکی از دستورات خدا و واجب بر ماست و حس خیلی خوبی است که انسان برای احیا و زنده نگه‌داشتن یکی از فرایض الهی قدم بردارد.

وی با بیان اینکه حجاب فقط مختص خانم‌ها نیست و آقایان نیز باید حجاب داشته باشند، افزود: دشمنان اکنون ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی می‌کنند چراکه می‌دانند باید از کجا ضربه بزنند، انسان باید مراقب باشد در دام دشمنان گرفتار نشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان با بیان اینکه خداوند زن را مایه آرامش در خانواده قرار داده است، گفت: اکنون در جامعه به گونه‌ای رفتار می‌شود که اضطراب در جوانان شکل می‌گیرد و این اضطراب باعث می‌شود جوان نتواند به خوبی کار و فعالیت کند.

اصل عفاف و حجاب در همه ادیان وجود دارد

حجت السلام طباطبایی نژاد تصریح کرد: اصل ضرورت عفاف و حجاب در همه ادیان وجود دارد و یک امر فطری است چرا که اگر نشانه‌های ادوار مختلف تاریخی همچون کتیبه‌های تخت جمشید را بررسی کنیم در آنها نیز خانم‌ها پوشش کامل دارند.

وی بیان کرد: اگر عفاف و حجاب در جامعه رعایت نشود مواردی از جمله شیوع ناهنجاری‌های اخلاقی، افزایش فرزندان نامشروع، افزایش طلاق و فروپاشی خانواده‌ها به وجود می‌آید که در روایات نیز به آن اشاره شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: مردم در خصوص عفاف و حجاب وظیفه دارند، آنان باید مسئولی را انتخاب کنند که به این امور اعتقاد دارند و همچنین در این ارتباط از مسئولان مطالبه گری کنند.

حجت السلام طباطبایی نژاد تاکید کرد: مردم باید کانون خانواده را خودشان حفظ کنند، فرهنگ عفاف و حجاب باید از خانه شروع شود و اگر خانه‌های ما عفیف شود جامعه نیز عفیف خواهد شد.

اصناف با تولید پوشاک مناسب نقش مؤثری در ترویج عفاف و حجاب دارند

وی با بیان اینکه اصناف با تولید پوشاک‌های مناسب نقش مؤثری در ترویج عفاف و حجاب دارند، ادامه داد: هیئات، مساجد و نهادهای فرهنگی نیز نقش مهمی در این خصوص دارند و باید در امر به معروف از رفتارهای تند پرهیز کنند چرا که امر به معروف با رفتار تند قابل قبول نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک رکن قانون‌گذار نباید غفلت کند و قوانینی درستی که این مسیر را هموار کند تصویب کنند.
طباطبایی نژاد تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهادی که با دختران و پسران از سنین کودکی در ارتباط است، مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از مکان‌هایی هست که باید در آن به صورت عملی حجاب و عفاف فهمانده شود.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه مجری قانون است، تاکید کرد: حجاب جز قوانین کشور ما است و عدم رعایت حجاب بی قانونی محسوب می‌شود، قوه قضائیه باید جلوی بی قانونی را بگیرد و همچنین باید از وقوع جرم نیز پیشگیری کند.

کد خبر 5537960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha