۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱

درگذشت یکی از مفاخر فرهنگی؛

رمضانعلی شاکری درگذشت/مختارپور پیام تسلیت صادر کرد

رمضانعلی شاکری درگذشت/مختارپور پیام تسلیت صادر کرد

رئیس کتابخانه ملی درگذشت رمضانعلی شاکری از مفاخر فرهنگی قوچان در خراسان رضوی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رمضانعلی شاکری از مفاخر فرهنگی قوچان در خراسان رضوی، صبح پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ درگذشت.

وی در طول زندگی خود آثاری همچون سیاحت شرق یا زندگی‌نامه آقا نجفی قوچانی (تصحیح)، سیاحت غرب یا سرنوشت ارواح بعد از مرگ (تصحیح)، فهرست کتب خطی کتاب‌خانه عمومی فرهنگ و هنر مشهد، گنج هزارساله کتاب‌خانه مرکز آستان قدس رضوی، قبل و بعد از انقلاب، مطالعه‌ای در احوال و آثار عارف ربانی حیدر آقا طباح تهرانی متخلص به معجزه، مزاری در آغوش تاریخ، اترک‌نامه؛ تاریخ جامع قوچان، انقلاب اسلامی مردم مشهد از آغاز تا استقرار جمهوری اسلامی، تاریخچه کتاب‌خانه عمومی فرهنگ و هنر مشهد در پنجاه سال، اصول مقدمات کتاب‌داری یا کتاب‌داری آسان، واقفین عمده کتاب به کتاب‌خانه‌های آستان قدس رضوی، حیات الاسلام فی احوال آیت الملک العلام و ایران همیشه بهار را از خود به جای گذاشت.

مرحوم شاکری در طول عمر خود علاوه بر ارائه خدمات ارزنده‌ای به آستان قدس رضوی در حفظ و احیای گنجینه‌های معنوی فعالیت‌های بی‌شماری را در زمینه شناساندن تاریخ کهن خراسان به‌ویژه قوچان داشته است. وی مدتی نیز ریاست کتابخانه آستان قدس رضوی را برعهده داشت.

علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

«بازگشت همه به سوی اوست

درگذشت استاد پیشکسوت و رئیس سابق کتابخانه آستان قدس رضوی (علیه السلام)،‌ جناب استاد رمضانعلی شاکری، که بیش از نیم قرن از عمر با برکت خود را صرف خدمت و تلاش علمی و فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی نمود؛ به خانواده، همکاران ایشان و جامعه ی کتابداری کشور تسلیت عرض می کنم.

خدمات این استاد فقید در عرصه‌های مدیریت فرهنگی و همچنین تصحیح متون و تالیف کتاب ها، صدقه ی جاریه ای است که ان شاء الله در آخرت دستگیر او خواهد بود.»

کد خبر 5539624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha