بیانیه شدیداللحن مقتدی صدر علیه نوری المالکی

بیانیه شدیداللحن مقتدی صدر علیه نوری المالکی

رهبر جریان صدر با صدور بیانیه شدیداللحنی علیه نوری المالکی از وی خواست از سیاست کناره گیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق بیانیه شدیداللحنی را علیه نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون منتشر کرد.

مقتدی صدر در توئیتی نوشت: همانگونه که پدرم گفته بود مرگم موجب شادی و شعف اسرائیل و آمریکا می شود من نیز می گویم که مرگ من باعث خوشحالی اسرائیل، آمریکا، تروریست ها و مفسدان می شود. اما عجیب اینجاست که این تهدید از سوی حزب الدعوه از وابستگان آل صدر و بزرگ آنها المالکی صادر می شود.

وی ادامه داد: بنابراین از اینجا خواستار خاموش کردن این فتنه از طریق محکومیت مشترک توسط فراکسیون های هم پیمان او از یک طرف و بزرگان عیشره اش از سوی دیگر هستم.

مقتدی صدر افزود: این محکومیت به متهم کردن من به مزدوری برای اسرائیل یا قتل عراقی ها محدود نمی شود این در حالی است که من از ریختن خون عراقی ها از جمله المالکی در برخورد پیشینی که او در آن امر و نهی می کرد، جلوگیری کردم. بله فقط این نیست، بلکه مهمتر از آن تعرض وی به نیروهای امنیتی عراق و متهم کردن حشدشعبی به ترس و تحریک به فتنه و جنگ شیعی-شیعی است و گفته شده که در فایل های مورد انتشار بعدی حتی به مراجع هم تعدی خواهد کرد و خدا عالم است.

در ادامه این توئیت طولانی آمده است: با این وجود من در مقابل خداوند و مردم از هرگونه تعدی به وی یا هرگونه بکارگیری خشونت علیه وی تبری می جویم. احتمال دارد که طرف سومی برای فتنه انگیزی دخالت کند و من تا روز قیامت از آن اعلام برائت می کنم.

مقتدی صدر همچنین در ادامه با افزودن اینکه المالکی حق برعهده گرفتن رهبری عراق را ندارد، از وی خواسته است که از فعالیت سیاسی کناره گیری کرده و خودش را تسلیم مراجع قضایی کند.

قابل ذکر است که در روزهای اخیر و به ویژه از سوی رسانه‌های سعودی، فایل‌های صوتی منتسب به نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون علیه «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر پخش شد که المالکی با قاطعیت آن را تکذیب و هدف از انتشار این گونه فایل‌ها را در این برهه حساس از تاریخ عراق، فتنه انگیزی توصیف کرد.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون فایل صوتی منتسب به او علیه «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق را که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی منشتر شده است، تکذیب کرد و درباره سناریوسازی و جعل واقعیت‌ها و استفاده از فناوری‌های مدرن برای این هدف به همه حاضران در فرآیند سیاسی عراق هشدار داد.

نوری المالکی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به این موضوع نوشت: اظهارات منتسب به خود را در شبکه‌های اجتماعی درباره اهانت به جناب مقتدی صدر تکذیب و تأکید می‌کنم که همچنان به روابط حسنه با برادران در جریان صدر و سایر شرکای سیاسی تمایل دارم و امیدوارم چنین ویدئوهایی را تصدیق نکنند، چرا که این اقدامات برای فتنه انگیزی و ایجاد شکاف و اختلاف انجام می‌شود.

دفتر نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون نیز با صدور بیانیه‌ای فایل صوتی منتسب به المالکی را که در آن به مقتدی صدر اهانت می‌شود، تکذیب کرد.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق همچنین بر حمایت و پشتیبانی خود از نیروهای حشد شعبی و حضور مؤثر آنها در عرصه تحولات عراق تأکید کرد.

نوری المالکی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: من از همان روز نخست شکل گیری حشد شعبی که امیدواری بزرگی برای ملت عراق محسوب می‌شود، از حامیان و پشتیبان‌های آن بودم. ما با تمام تلاش‌هایی که حشد شعبی را هدف گرفته بود، مقابله کردیم.

المالکی در ادامه تأکید کرد: اقدامات جعلی و سناریوسازی‌ها، هیچ تأثیری بر روابط من با فرزندان عراق در نیروهای مسلح و حشد شعبی نخواهد داشت. نیروهای مسلح و حشد شعبی از حافظان وطن و سوپاپ اطمینان فرآیند سیاسی در عراق هستند.

کد خبر 5541496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha