آخرین تحولات فلسطین اشغالی؛

طرح جدیدشهرک‌سازی در رام الله/تیراندازی به سوی شهرک‌های اطراف غزه

طرح جدیدشهرک‌سازی در رام الله/تیراندازی به سوی شهرک‌های اطراف غزه

منابع فلسطینی از طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شرق رام الله (مرکز کرانه باختری) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مؤید شعبان رئیس کمیته مبارزه علیه شهرک سازی و دیوار حائل در فلسطین اشغالی، از طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شرق رام الله خبر داد.

وی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در نظر دارد با اجرای این طرح، ۱۱۴ واحد جدید صهیونیست نشین را در تجمع شهرک نشینی «متسبیه دانی» ایجاد کند.

در تحولی دیگر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت از تیراندازی به سمت شهرک نتیو هعسراه در شمال نوار غزه خبر داد.

در همین راستا، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به تیراندازی به سمت این شهرک، مدعی شد که این حادثه تنها خسارت مادی در پی داشته و به کسی آسیبی نرسانده است.

از سوی دیگر، نظامیان اشغالگر اسرائیلی امروز سه شنبه خانه یک شهروند فلسطینی را در اردوگاه عقبه جبر در جنوب غرب اریحا واقع در کرانه باختری تخریب کردند.

منابع محلی اعلام کردند که شمار زیادی از نظامیان صهیونیست با همراهی چند دستگاه لودر خانه علی کرشان شهروند فلسطینی ساکن اریحا را تخریب و این خانواده را آواره و بی‌سرپناه کردند.

رژیم صهیونیستی علت تخریب این خانه را نداشتن مجوز ساخت اعلام کرده است. این خانه در زمین شخصی این شهروند فلسطینی به مساحت ۱۲۰ متر احداث شده بود.

گفتنی است رژیم صهیونیستی به فلسطینیان برای ساخت و ساز در زمین‌های شخصی خود نیز مجوز نمی‌دهد تا زمینه را برای بیرون راندن آنان و سیطره کامل بر کرانه باختری فراهم کند. بر اساس گزارش‌های نهادهای حقوقی فلسطینی، رژیم صهیونیستی در ماه ژوئن گذشته نیز ۲۷ خانه متعلق به فلسطینیان را تخریب کرده است.

کد خبر 5542116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha