یک سازمان فلسطینی خواستار شد:

نشست سه جانبه تهران، هژمونی آمریکا را در هم بشکند

 نشست سه جانبه تهران، هژمونی آمریکا را در هم بشکند

سازمان آزادی بخش فلسطین خواستار بهره برداری از نشست سه جانبه تهران برای حمایت از مسئله فلسطین و شکستن هژمونی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قدس پرس، جبهه خلق برای آزادی فلسطین امروز سه شنبه بر ضرورت بهره برداری از نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در حمایت از مسئله فلسطین تاکید کرد و خواستار شکست هژمونی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی شد.

«محمود الراس» عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین خواستار تشکیل ائتلاف جدید در واکنش به ناتوی عربی – صهیونیستی در جریان نشست سه جانبه تهران شد.

وی افزود: سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تهران و برگزاری نشست سه جانبه با روسای جمهور ایران و ترکیه نشان دهنده تغییر معادلات در عرصه بین المللی است که با شروع درگیری‌ها در اوکراین تسریع شده است.

این مقام فلسطینی ادامه داد: سفر پوتین در چارچوب نبرد شکست اراده آمریکا و در واکنش مستقیم به سفر بایدن به منطقه صورت گرفت، همچنین نشست سران سه کشور در تهران، نشان دهنده واکنش مستقیم ایران به عنوان بازیگر اصلی در منطقه به تحریم‌های تحمیلی آمریکا است.

الراس با اشاره به تغییر نظام تک قطبی به چند قطبی در نظام بین‌الملل، خاطر نشان کرد: این تحولات فرصت مهمی برای ما فلسطینی‌هاست تا از آن استفاده کرده و حرکت دیپلماتیک یکپارچه‌ای را برای حمایت از مسئله فلسطین آغاز کنیم.

وی عنوان کرد: نظام تک قطبی همیشه در اردوگاه مخالف امت عربی و ملت‌های آن قرار دارد و دنباله‌روی و غارت منابع ملت‌ها را افزایش داده و تمامیت ارضی و استقلال آن را از بین برده است.

کد خبر 5542217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha