۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵

لیز تراس:

با دخالت مستقیم نیروهای انگلیس در جنگ اوکراین مخالفیم

با دخالت مستقیم نیروهای انگلیس در جنگ اوکراین مخالفیم

وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی گفت: با دخالت مستقیم نیروهای انگلیس در جنگ اوکراین مخالفیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در خصوص مخالف لندن با دخالت مستقیم نظامیان کشورش در درگیری های اوکراین اعلام کرد: هر کاری از دستمان بربیاید در حمایت از اوکراین انجام می دهیم؛ اما مخالف دخالت مستقیم نیروها و سربازان انگلیسی در جنگ اوکراین هستم.

وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: ما هدایت ائتلاف بین المللی را در ارسال تسلیحات به اوکراین در دست داریم و تحریم هایی را نیز علیه روسیه وضع کرده ایم؛ اما از مداخله مستقیم نیروهای انگلیسی در این نبرد حمایت نمی کنم.

اظهارات «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در حالی مطرح می شود که وی یکی از ۲ بخت ریاست بر محافظه کاران در این کشور و در نهایت احراز تصدی نخست وزیری انگلیس به عنوان جانشین «بوریس جانسون» در پنجم سپتامبر سال جاری میلادی به شمار می آید.

این در حالیست که در ادامه رقابت ها برای تصدی رهبری محافظه کاران در انگلیس، «ریشی سوناک» (وزیر دارایی سابق انگلیس) و «لیز تراس» (وزیر امور خارجه کنونی انگلیس) چهارشنبه هفته جاری به دور نهایی راه یافتند.

در رأی گیری چهارشنبه محافظه کاران انگلیس، «لیز تراس» (وزیر امور خارجه کنونی) ۱۱۳ و «ریشی سوناک» ۱۳۷ رأی کسب کردند.

قرار است نتیجه انتخاب میان این دو نفر ۵ سپتامبر اعلام شود.

پس از استعفای «بوریس جانسون» در انگلیس، مطابق با قوانین این کشور، اعضای حزب حاکم در پارلمان بین خود در چند نوبت رأی گیری کرده و از میان چند نامزد نهایتاً یکی را انتخاب می کنند.

این در حالیست که بوریس جانسون تا زمان انتخاب جانشین خود، به کارش ادامه خواهد داد.

کد خبر 5544174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha