سخنگوی وزارت خارجه چین مطرح کرد؛

پکن: به آمریکا درباره سفر پلوسی به تایوان هشدار جدی دادیم

پکن: به آمریکا درباره سفر پلوسی به تایوان هشدار جدی دادیم

سخنگوی وزارت خارجه چین تایید کرد کشورش آماده است تا به سفر عضو ارشد کنگره آمریکا به تایوان واکنش نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه چین هشدار به دولت آمریکا در خصوص سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان را تائید کرد.

«ژائو لیجیان» امروز دوشنبه در جریان کنفرانس خبری روزانه وزارت خارجه چین اعلام کرد که به مقامات دولت آمریکا در خصوص سفر احتمالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان هشدارهای شدیدی داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که طرف چینی بارها صریحاً به ایالات متحده اعلام کرده که این کشور به شدت مخالف سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان است. لیجیان یادآور شد: ما کاملاً (برای چنین موضوعی) آماده هستیم.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین در ادامه هشدار داد که اگر ایالات متحده مسیر خود را برود، چین قطعاً به منظور حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود اقدامات قاطعانه ای را صورت خواهد داد و ایالات متحده باید مسئولیت هرگونه عواقب جدی را پذیرا باشد.

پیش از این نیز منابع مطلع به فایننشال تایمز گفتند که هشدارهای چین به صورت قابل ملاحظه‌ای از هشدارهای قبلی درباره سیاست‌های آمریکا در قبال تایوان شدیدتر و شامل پاسخ نظامی احتمالی هم بوده است.

تایوان، جزیره‌ای خودمختار در شرق چین است، اما تحت حاکمیت دولت مرکزی چین قرار دارد و پکن در چارچوب سیاست «چین واحد»، این جزیره را جزئی از سرزمین خود می‌داند.

دولت آمریکا علی رغم اعتراض‌های پکن در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت کنونی فروش تسلیحات نظامی به جزیره تایوان و حمایت از جریان‌های جدایی طلب این منطقه را افزایش داده است.

کد خبر 5546990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha