۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳

جروزالم پست:

روسیه فقط به بستن «آژانس یهود» اکتفا نمی کند

روسیه فقط به بستن «آژانس یهود» اکتفا نمی کند

یک روزنامه عبری زبان مدعی شد که روسیه فقط به بستن آژانس یهود بسنده نمی کند و اخیرا چند سازمان یهودی در روسیه پیام های تهدیدآمیزی را برای متوقف کردن فعالیت های خود دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه عبری زبان «جروزالم پست» در تازه‌ترین گزارش خود درباره تشدید تنش‌ها بین مسکو و تل آویو مدعی شد که روسیه فقط به بستن آژانس یهود بسنده نمی‌کند بلکه دامنه فعالیت خود را علیه سایر سازمان‌های یهودی گسترش می‌دهد.

بر اساس گزارش این روزنامه، چندین سازمان و مؤسسه یهودی در روسیه اخیراً پیام‌های تهدیدآمیزی را از وزارت دادگستری روسیه درباره ادامه فعالیت خود دریافت کرده‌اند.

جروزالم پست ادامه داد که پیام‌های تهدیدآمیزی که سازمان‌ها و مؤسسه‌های یهودی در روسیه از وزارت دادگستری این کشور دریافت کرده‌اند، شبیه همان پیام‌هایی است که آژانس یهود اوایل ماه جاری میلادی از این وزارتخانه دریافت کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه عبری زبان، سازمان‌های یهودی که محلی محسوب می‌شوند و هیچ گونه کمک مالی یا نفوذ خارجی در آن‌ها دخیل نیست، نامه‌های مشابهی دریافت نکرده‌اند و می‌توانند آزادانه فعالیت کنند، اگرچه بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند که فعالیت عمومی بسیار کمی داشته باشند.

جروزالم پست در گزارش خود افزود منابع روسی - یهودی امروز دوشنبه توضیح دادند که آژانس یهود در روسیه سال‌هاست که تحت نظارت بسیار دقیق قرار دارد.

این خبر در حالی است که روزنامه مذکور روز گذشته به نقل از منابع آگاه نوشت که سران آژانس یهود در نظر دارند که طی پروژه‌ای محرمانه دفتر خود را مسکو به تل آویو منتقل کنند. این اقدام پس از آن اتخاذ شده که وزارت دادگستری روسیه، فعالیت‌های آژانس یهود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد.

یک منبع نزدیک به آژانس یهود اذعان کرد که کارکنان آژانس یهود در حال جمع آوری وسایل خود، تقسیم وظایف و تنظیم فعالیت‌ها و مأموریت‌های جدید خود هستند. این منبع فاش کرد که آژانس یهود به این نکته آگاه است که در حال حاضر هیچ راه حلی برای وضعیت دشوار قانونی که درباره آن در روسیه به وجود آمده وجود ندارد؛ بنابراین آن‌ها در تلاشند تا سیستمی ایجاد کنند که به کسانی که درخواست مهاجرت دارند، از راه دور خدمات ارائه دهند.

دو هفته پیش در پی افزایش تنش‌ها میان تل‌آویو و مسکو، روسیه به آژانس یهود در این کشور دستور داده است تمام فعالیت‌های خود را در خاک روسیه متوقف کند.

کد خبر 5547040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha