نماینده پارلمان سوریه:

در صورت عدم توقف حملات، گزینه درگیری نظامی با ترکیه روی میز است

در صورت عدم توقف حملات، گزینه درگیری نظامی با ترکیه روی میز است

یک نماینده پارلمان سوریه با انتقاد شدید از حملات ترکیه به خاک سوریه و عراق، تاکید کرد که هدف آنکارا از تجاوزات اشغالگری و سلطه بر ثروت های این دو کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد فواز» نماینده پارلمان سوریه با انتقاد شدید از حملات و جنایت‌های ترکیه به خاک سوریه و عراق، تاکید کرد که هدف آنکارا از تجاوزات اشغالگری و سلطه بر ثروت‌های این دو کشور است.

وی افزود: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه همه خطوط قرمز و قوانین بین المللی را در حملات خود علیه سوریه و عراق زیر پا گذاشته است.

این نماینده پارلمان سوریه اظهار داشت: در صورت تداوم تجاوزات آنکارا و نقض حاکمیت ملی، دمشق گزینه‌ای جز مقابله و رویارویی با آن ندارد؛ چرا که سوریه و عراق زمین تمرین و رزمایش اشغالگری ترکیه نیستند.

فواز تاکید کرد که اقدامات و حملات اردوغان نشان می‌دهد که او به دنبال صلح نیست.

این اظهارات نماینده پارلمان سوریه در حالی مطرح می‌شود که در حمله توپخانه ای ترکیه به منطقه گردشگری زاخو در استان دهوک عراق ۹ غیر نظامی کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

گفتنی است، وزارت خارجه عراق حمله توپخانه ای ارتش ترکیه به یک منطقه گردشگری در شمال این کشور را به شدت محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت بغداد دانست.

کد خبر 5547060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امید DE ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      3 1
      با تمام قدرت باید پاسخ داده بشود به این تجاوزات و چشم طمع به خاک این کشورها ! تا بود پای تروریسم را به منطقه باز کرد حالا کاملا شفاف به دنبال اموال و ثروت کشورهای ستم دیده عراق و سوریه است .