در دیدار با الکاظمی اعلام شد؛

«پلاسخارت» فردا درباره حمله «دهوک» به شورای امنیت گزارش می دهد

«پلاسخارت» فردا درباره حمله «دهوک» به شورای امنیت گزارش می دهد

فرستاده سازمان ملل در امور عراق در دیدار با نخست وزیر این کشور اعلام کرد که فردا سه شنبه درباره حمله اخیر ترکیه به دهوک به شورای امنیت گزارش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در عراق امروز دوشنبه در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور اعلام کرد که در جلسه اضطراری فردا سه شنبه شورای امنیت برای بررسی حمله ترکیه به یک تفریحگاه کوهستانی در استان دهوک، گزارش خود را به این شورا ارائه می‌کند.

بر اساس بیانه دفتر نخست وزیری عراق، جنین پلاسخارت امروز دوشنبه با مصطفی الکاظمی در بغداد دیدار کرد و دو طرف درباره همکاری‌های دوجانبه بین عراق و هیئت نمایندگی سازمان ملل در بخش‌های مختلف به ویژه تعیین تکلیف پرونده آوارگان و حمایت از مناطق آزاد شده از دست تروریست‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

الکاظمی در این دیدار ضمن تأکید بر حفظ ارتباط و رایزنی با اعضای شورای امنیت درباره حمله ترکیه به شمال عراق، از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا به دیدگاه عراق در این خصوص توجه داشته باشند تا حاکمیت عراق بر اراضی خود تقویت شود و این کشور بتواند از شهروندانش محافظت کند.

منابع خبری پیشتر اعلام کرده بودند که شورای امنیت سازمان ملل فردا سه شنبه به درخواست وزارت امور خارجه عراق نشست اضطراری برگزار می‌کند تا حمله اخیر ترکیه به شمال عراق را بررسی کند.

در حمله توپخانه ای چهارشنبه گذشته ترکیه به یک تفریحگاه در شهر زاخو در استان دهوک عراق، ۹ غیرنظامی شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

کد خبر 5547109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha