۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۴

جهت ایام جابجایی زائران اربعین حسینی (ع)؛

آذربایجان غربی، استان معین پایانه مرزی مهران انتخاب شد

آذربایجان غربی، استان معین پایانه مرزی مهران انتخاب شد

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آمادگی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی برای جابجایی زائران اربعین حسینی ( ع ) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آرامون ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته جابجایی زائران اربعین از تاریخ دهم شهریور تا پنجم مهر ماه سال جاری به مدت ۲۷ روز خواهد بود.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی به عنوان معین پایانه مرزی مهران استان ایلام در ایام جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) انتخاب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص مشوق‌های در نظر گرفته شده برای ترغیب ناوگان عمومی جهت خدمات رسانی حداکثری به زائرین افزود: به منظور کاهش بخشی از هزینه‌های تحمیل شده بر ناوگان، معافیت از عوارض مترتب بر حمل و نقل (عوارض ۵ درصد شهرداری‌ها)، تخصیص سوخت علی الحساب به ناوگان فعال در طرح با توجه به فعالیت مداوم آنها و اتمام سهمیه متعلقه و محاسبه نرخ کرایه حمل زائران به صورت یک سر خالی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اقدامات ویژه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان برای اجرای طرح اربعین حسینی (ع) یادآور شد: بکارگیری ناوگان سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، عملیاتی شدن کامل سامانه سپهتن به منظور رصد تردد و پیش بینی سیر ناوگان اتوبوسی، ممنوع شدن پیش فروش سرویس‌های شرکت‌ها و سرویس‌های دربستی به کلیه مقاصد کشور در طول دوره طرح و امکان پذیر بودن صدور صورت وضعیت برای کلیه شرکت‌های مسافربری کشور به مرزهای چهارگانه مهران، خسروی، شلمچه و چزابه و بالعکس بدون در نظر گرفتن محدودیت شبکه سیر از جمله آن را شامل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: نحوه خروج اتوبوس‌های بین المللی به کشور عراق صرفاً بر اساس دستورالعمل مربوطه که توسط دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و با هماهنگی دفاتر حمل و نقل مسافر تهیه و ابلاغ می‌شود، امکان پذیر خواهد بود.

آرامون گفت: استقرار مسئول پاسخ گویی ۲۴ ساعته در دفاتر نمایندگی اداره کل و ادارات شهرستانی، رسیدگی در سریع‌ترین زمان ممکن به تخلفات ضروری و تخلف دارای شاکی خصوصی، استقرار همکاران در پایانه‌های هدف (احتمالاً خسروی و مهران) و نیز آمادگی کامل برای پذیرش و مدیریت سفر زائران در صورت بازگشایی و تردد از طریق پایانه مرزی تمرچین، از سایر اقدامات مهم این اداره کل در طرح اربعین حسینی (ع) سال جاری خواهد بود.

کد خبر 5547945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha