۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس:

۵.۶ میلیون نامه دوران دفاع مقدس بین آزادگان و خانواده ها ارسال شد

۵.۶ میلیون نامه دوران دفاع مقدس بین آزادگان و خانواده ها ارسال شد

ساری- رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۵.۶ میلیون نامه بین آزادگان و خانواده هایشان ارسال شد.

‬به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا علاماتی بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه همایش ملی اسناد در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه ما در طول دفاع مقدس بالغ بر ۵ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۵۴ نامه بین آزادگان و خانواده‌هایشان ارسال شد، اظهار داشت: سهم نامه‌های اسرا ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۰۰ نامه است.

وی همچنین تعداد نامه‌های خانواده‌ها را به اسرا ۳ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۵۴ نامه اعلام کرد و گفت: این نامه‌ها سندهایی است که در آن دوران گذشت و به صورت رمز تبادل شده است.

سردار علاماتی با بیان اینکه امروز اینها یکی از گنج‌هایی است که در اختیار داریم، ادامه داد: مقاومت و ایستادگی ما در آن شرایط بحرانی اینگونه به دست آمد و این درسی است برای نسل حاضر و آینده.

وی شمار اسرای ایرانی در زندان‌های عراق را نزدیک به ۳۹ هزار و ۱۴۰ نفر اسیر اعلام کرد و اظهار داشت: در مقابل عراقی‌ها ۵۶ هزار اسیر در ایران داشتند و نزدیک به ۷ میلیون نامه را اجازه دادیم تبادل کنند.

سردار علاماتی با بیان اینکه سهم ایران از موضوع اقدامات انسان دوستانه و بشردوستانه خیلی فراتر از قوانین و چهارچوب‌های بین المللی بوده است، افزود: این اسناد و مدارک نشانگر حقانیت بوده و امید است این حقانیت تبیین شود و در اختیار نسل امروز و آیندگان قرار بگیرد.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مردم باید حظ و بهره معنوی این اسناد را در طول ۲۰۰ سال آینده ببرند و استفاده کنند و باید این عزت و عظمت و پایداری و مقاومت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

این همایش به مدت ۲ روز با حضور ۱۰۰ تن از اساتید و مدیران اسنادی کشور و با مدیریت سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی مازندران برگزار می‌شود.

کد خبر 5547992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha