چند روز قبل از اجلاس اوپک پلاس؛

وزیر انرژی عربستان و معاون نخست وزیر روسیه در ریاض دیدار کردند

وزیر انرژی عربستان و معاون نخست وزیر روسیه در ریاض دیدار کردند

«عبدالعزیز بن سلمان» و «الکساندر نواک» تنها چند روز پیش از اجلاس «اوپک پلاس» با هم دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات مربوط به بخش انرژی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مقامات عربستان سعودی و روسیه تنها چند روز پیش از نشست آتی «اوپک پلاس»، درباره تحولات مربوط به پرونده انرژی و فرصت همکاری‌های دو جانبه گفتگو کردند.

این گفتگوها در جریان دیدار «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان و «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه در ریاض پایتخت عربستان انجام شد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، روز جمعه گزارش داد که دو طرف در این دیدار آخرین تحولات در چارچوب کار کمیته مشترک عربستان و روسیه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. به گزارش این خبرگزاری، در دیدار این دو مقام ارشد سعودی و روس، فرصت‌های همکاری بین دو کشور در چارچوب کار کمیته مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«اوپک پلاس» سوم آگوست آینده نشستی را برای بحث در مورد بازار جهانی انرژی و اقداماتی که اعضا در ماه سپتامبر آینده در مورد مکانیسم تولید نفت انجام خواهند داد، برگزار می‌کند. این در حالی است که در ۲۱ ژوئیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در مورد بازار جهانی نفت گفتگو و بر اهمیت افزایش هماهنگی بین دو کشور تاکید کردند.

روسیه با میانگین تولید روزانه ۱۰.۷ میلیون بشکه نفت خام پس از آمریکا دومین تولیدکننده بزرگ نفت خام در جهان است و پس از آن عربستان سعودی با میانگین روزانه ۱۰.۶ میلیون بشکه قرار دارد.

مذاکرات عربستان و روسیه در حالی انجام می‌شود که بخش نفت از بحران جهانی ناشی از جنگ اوکراین و تحریم‌های بین المللی متعاقب آن علیه مسکو از رنج می‌برد.

پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، اتحادیه اروپا با اعمال ۷ بسته تحریمی مانع از واردات طلا، نفت و زغال سنگ از روسیه شد و بسیاری از بانک‌های روسیه از سیستم پرداخت جهانی (سوئیفت) حذف شدند.

کد خبر 5550962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha