بیانیه هیئت هماهنگی شیعیان؛

صلح داخلی خط قرمز است/درخواست برای تداوم تظاهرات در دفاع از قانون

صلح داخلی خط قرمز است/درخواست برای تداوم تظاهرات در دفاع از قانون

هیئت همانگی شیعیان عراق با صدور بیانیه ای در واکنش به تحولات اخیر این کشور، صلح داخلی و محافظت از نهادهای حکومتی را خط قرمزهایی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد نیوز، هیئت هماهنگی شیعیان عراق در واکنش به تحولات چند روز اخیر و به ویژه امروز در منطقه سبز بغداد و حمله حامیان «مقتدی صدر» به ساختمان پارلمان عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وقایع تأسف بار در بغداد طی روزهای اخیر به خصوص تعرض به نهادهای دولتی، یورش به پارلمان و تهدید به حمله به دستگاه قضائی، مقرهای رسمی و دستگاه‌های امنیتی را با نگرانی عمیق دنبال می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواهان خویشتن داری، صبر حداکثری و کسب آمادگی هستیم و از ملت قانونمدار عراق که به قانون اساسی ایمان دارند، می‌خواهیم که به تظاهرات مسالمت آمیز در دفاع از حکومت، مشروعیت و نهادهایش و در رأس آن دستگاه قضائی و پارلمان، ادامه دهند و علیه این تعرض خطرناک، قانون شکنی و مخالف با عرف و قانون بایستند.

بر اساس این بیانیه، مسئولیت هرگونه تنش و تعرض به حکومت عراق و نهادهای آن به عهده طرف‌های سیاسی پشتیبان تظاهرات است و آنها مسئول کامل عواقب این اقدامات غیرقانونی بر روند صلح و سازش داخلی هستند.

هیئت هماهنگی شیعیان در پایان بیانیه خود اعلام کرد: حکومت و مشروعیت آن و نهادهای وابسته‌اش و همچنین صلح داخلی و آرامش جامعه، خط قرمزهایی است که همه عراقی‌ها باید آماده دفاع از آن با تمامی روش‌های مسالمت آمیز ممکن باشند.

کد خبر 5551391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha