۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶

معاون اوقاف بوشهر خبر داد؛

طرح بصیرت عاشورایی در ۷۲ نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود

 طرح بصیرت عاشورایی در ۷۲ نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: طرح بصیرت عاشورایی امسال در ۷۲ نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی در ایام محرم امسال در سطح استان بوشهر برگزار می‌شود که از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح بصیرت عاشورایی اشاره کرد.

وی با اشاره به اعزام ۴۰ روحانی بومی و ۳۰ طلبه اعزامی برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان بوشهر خاطرنشان کرد: این طرح امسال در ۷۲ بقعه و امامزاده استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: آئین غبارروبی و تعویض پرچم امامزادگان استان، برنامه احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی، مراسم تاسوعا و عاشورا، ویژه برنامه بانوان همایش رهروان زینبی از دیگر برنامه‌های محرم امسال است.

وی با اشاره به حمایت از گروه‌های تعزیه‌خوان توسط امامزادگان استان بوشهر در ماه محرم اضافه کرد: اطعام عزاداران، سخنرانی، سوگواری در بقاع متبرک، اجرای برنامه در فضای مجازی، برپایی موکب اطعام و اسکان در اربعین از دیگر برنامه‌های این ایام است.

حسینی به اجرای طرح قرار دوازدهم اشاره و اظهار کرد: دوازدهم هر ماه به نیت سلامتی امام زمان (عج) بسته‌های غذایی در استان توزیع می‌شود که از ابتدای سال این طرح آغاز شده است.

وی طرح شمیم حسینی را از دیگر طرح‌ها در ماه محرم دانست و بیان کرد: سال گذشته در اجرای طرح شمیم حسینی یک هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی از محل درآمد موقوفات حضرت سیدالشهدا (ع) کمک شده است.

کد خبر 5551957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha