۹ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۲۰

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت:

انجام تمام عملیات اطلاعاتی با هدایت پدافند هوایی

انجام تمام عملیات اطلاعاتی با هدایت پدافند هوایی

همدان- معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه تمام عملیات اطلاعاتی و جمع آوری سیگنالی با هدایت پدافند هوایی انجام شد؛ گفت: ۴۸ هزار هواپیما توسط پدافند هوایی ارتش کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری راد یکشنبه در یادواره شهدای سوباشی که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه حمله ناجوانمردانه سوباشی ۹ روز بعد از امضای قطعنامه صورت گرفت؛ گفت: سنگربانان بی سنگر در سوباشی در دفاع از وطن شهادت را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: حمله به کشور ما حمله به انقلاب بود چرا که ثبات غرب را در منطقه به هم زده بود و نابرابرترین جنگ‌ها در قرن ۲۰ توسط جهان غرب و شرق به ایرانی تحمیل شد که ۱۹ ماه از انقلابش می‌گذشت.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه یزیدیان امروز هم تلاش کردند که شور حسینی را در نطفه خاموش کنند، اظهار کرد: خون اباعبدالله (ع) در سرزمین غربت ریخته شد اما حضرت زینب (س) در سراسر دنیای اسلام بیان کرد که باعث احیای حکومت اسلامی بود.

امیر سرتیپ سپهری راد تاکید کرد: بعد از عاشورا یزیدیان فکر کردند که دیگر خبری از عاشورا نخواهد بود اما خطیبه های امام سجاد و حضرت زینب نگذاشت به فراموشی سپرده شوند.

وی ادامه داد: از مقامات لشکری و کشوری تشکر دارم و می‌دانیم که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، باعث افتخار است که در یادواره شهدای سوباشی همدان شرکت کنم.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش یادآور شد: خون شهیدان ما امتداد خون شهیدان کربلاست که رهبر ایران بارها فرمودند از اول تا آخر حادثه عاشورا به یک معنا ۷ تا ۸ روز بوده است و حادثه نصف روز بوده اما چه مقدار تأثیرگذار و الهام بخش است، ما اگر نخواهیم ۸ سال جنگ را با ۸ روز عاشورا مقایسه کنیم لیکن طرحی از آن است و در جامعه ما این ۸ سال می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه حمله ناجوانمردانه سوباشی ۹ روز بعد از امضای قطعنامه صورت گرفت، گفت: حمله به کشور ما حمله به انقلاب بود چرا که ثبات غرب را در منطقه به هم زده بود و نابرابرترین جنگ‌ها در قرن ۲۰ توسط جهان غرب و شرق به ایرانی تحمیل شد که ۱۹ ماه از انقلابش می‌گذشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام اعلام خطر و خبرهایی که از صدا و سیما پخش می‌شد توسط پدافند هوایی در ارتش انجام می‌شد و در جنگ با آنکه آسمان ناامن بود هیچ پروازی کنسل نشد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: پایانه‌های نفتی در جزایر صادرات نفت هیچ گاه قطع نشد و علاوه بر تأمین پدافند هوایی کشور هیچ عملیات زمینی بدون پدافند هوایی انجام نشد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۸ هزار هواپیما توسط پدافند هوایی ارتش کشف شد و ۶۵۲ فروند جنگنده و بالگرد رژیم بعث با هدایت هواپیماهای شکاری ره‌گیر طرح پدافندی نیروی هوایی الهی و سامانه سلاح‌های پدافند هوایی منهدم شد.

امیر سرتیپ سپهری راد در پایان گفت: در گفتمان‌های دفاع مقدس کمتر نامی از پدافند هوایی است چرا که فیزیک پدافند را کسی نمی‌دید، اما پدافند هوایی از نیروی هوایی جدا شد.

کد خبر 5552071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha