در گفتگو با رسانه ها مطرح شد؛

تشکیل هیئت مذاکره کننده چارچوب هماهنگی/اصرار صدری ها برادامه تحصن

تشکیل هیئت مذاکره کننده چارچوب هماهنگی/اصرار صدری ها برادامه تحصن

همزمان با اصرار حامیان جریان صدر عراق بر ادامه تحصن در پارلمان، چارچوب هماهنگی گروه های شیعه از تشکیل هیئت مذاکره کننده با سایر گروه های سیاسی به ریاست «هادی العامری» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع نزدیک به چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره از تشکیل یک هیئت مذاکره کننده برای ارتباط سایر گروه‌های سیاسی عراقی به منظور حل و فصل بحران کنونی خبر دادند و افزودند «هادی العامری» رئیس ائتلاف پارلمانی فتح ریاست این هیئت را به عهده خواهد داشت.

این تحول در حالی است که «ابراهیم الجابری» رئیس دفتر جریان صدر هم در مصاحبه با الجزیره گفت: تحصن ما در پارلمان ادامه خواهد یافت و با هیئت هماهنگی وارد هیچ مذاکره‌ای نخواهیم شد. ما تحصن نا محدود خود را تا ریشه کن کردن مفسدان ادامه خواهیم داد.

الجابری در گفتگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک هم گفت: ما می‌خواهیم بدانیم منظور از هیئت هماهنگی چیست و نماینده آن چه کسی است و آیا این هیئت در داخل عراق مستقر است یا خارج آن؟

در حالی که حامیان جریان صدر به تحصن خود ادامه می‌دهند، «صالح محمد العراقی» که از نزدیکان رهبر جریان صدر است، جناح‌های سیاسی را مسئول هرگونه حمله به تظاهرکنندگان دانست.

از سوی دیگر، چارچوب هماهنگی شیعیان تصمیم گرفت تا تظاهراتی که برگزاری آن را برای دفاع از دولت و نهادهای آن خواستار شده بود، به تعویق بیندازد.

گفتنی است که طرفداران صدر روز گذشته وارد منطقه سبز بغداد و پارلمان عراق شدند و در آنجا دست به تحصن زدند. آنها به نامزدی محمد شیاع السودانی برای تصدی پست نخست وزیری عراق اعتراض دارند.

کد خبر 5552454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha