۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۷

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم:

امر به معروف و نهی از منکر مسئولین در قم شروع شد

امر به معروف و نهی از منکر مسئولین در قم شروع شد

قم - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم گفت: واژه گشت ارشاد خوشایند نیست و ترجیح می‌دهیم از کلمه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم که این امر برای مسئولین در قم شروع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر گرجی بعد از ظهر یکشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: بر اساس روایات تمامی فرایض عبادی در سایه امر به معروف و نهی از منکر سرپا خواهند بو و سیدالشهدا (ع) نیز هدف از قیام خود احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با اشاره به نامگذاری یکی از روزهای دهه امر به معروف و نهی از منکر به نام رسانه، معروف گستری و منکر زدایی بیان داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در امر معروف گستری و منکر زدایی دارند و امروز می‌بینیم بسیاری از تمرکز دشمنان در عرصه رسانه است.

حجت الاسلام گرجی، بیان داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در سال ۱۴۰۰ رتبه ۲۴ را داشته و در چند ماهه اخیر به واسطه تلاش‌های صورت گرفته با ۶ پله صعود به رتبه ۱۸ رسیده است.

وی افزود: در برخی از ملاک‌های ارزیابی نیز قم رتبه نخست را کسب کرده است که البته جایگاه و رتبه شایسته قم قرار گرفتن در بین ۵ استان اول کشور است که امیدواریم در ارزیابی پایان سال جزو ۱۰ استان اول کشور باشیم.

۵۵ تشکل امر به معروف و نهی از منکر در قم مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم عنوان داشت: در ماه‌های اخیر تعداد ۲۰ مجوز فعالیت برای تشکل‌های مطالبه گر و فعال در زمینه امر به معروف و نهی از منکر صادر شده که تاکنون تعداد ۵۵ تشکل امر به معروف و نهی از منکر به صورت مردمی در قم مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

حجت الاسلام گرجی، افزود: حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر از جمله وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که در این مدت ۱۰ مورد در عرصه‌های مختلف مورد پیگیری قرار گرفته و احقاق حق صورت گرفته است.

وی گفت: پیگیری گزارش‌های مردمی از جمله برنامه‌های ستاد است و آن دسته از گزارش‌هایی که دارای ارزش قانونی هستند از سوی بازرسان ستاد راستی آزمایی شده که در مرحله بعد به مراجع ذیربط ارجاع می‌شود و تاکنون ۱۰۰ مورد تا مرحله آخر پیگیری شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم ادامه داد: برنامه‌های آموزشی نیز از جمله فعالیت‌های این ستاد بوده که برای برخی از اصناف دوره‌های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.

حجت الاسلام گرجی، عنوان داشت: قانونگذار، ستاد امر به معروف و نهی از منکر را به اجرای طرح حجاب و عفاف ملزم کرده است و شورای انقلاب فرهنگی عمومی برای این ستاد ۱۱ تکلیف قانونی تعیین کرده است که طرح حجاب و عفاف برای دو بند از وظایف یازده گانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان داشت: قوانین حجاب و عفاف در ۸۴ تصویب شده و قانون حمایت از آمرین به معروف نیز در سال ۹۶ تصویب شد که دولت قبل حاضر به ابلاغ آن نشد و رئیس مجلس آن را ابلاغ کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم ادامه داد: چگونگی پوشش کارکنان دولت از سال گذشته از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ شد که در استان قم نیز این امر صورت گرفته است و وظیفه دیگر ستاد نظارت بر اجرای این طرح است.

حجت الاسلام گرجی، افزود: قرارگاهی در زمینه نظارت بر چگونگی حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی استان قم تشکیل شده که نظارت‌ها در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: کارگروه حجاب و عفاف در استانداری قم نیز تشکیل شده و در این زمینه هماهنگی لازم با ستاد وجود دارد.

حجت الاسلام گرجی، افزود: واژه و عنوان گشت ارشاد خوشایند نیست و ترجیح می‌دهیم از کلمه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم که این امر برای مسئولین در قم شروع شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم افزود: در گام نخست موضوع حجاب و عفاف از مسئولین شروع شده است و ساز و کار کارآمد و مؤثر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر حضوری برای مسئولین مقدماتی لازم دارد که اگر این امر محقق نشود با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۵ هزار نفر در سطح تشکل‌ها و ستادهای امر به معروف و نهی از منکر نهادها و مساجد در استان قم فعالیت دارند که ممکن است در مواردی مشکلاتی نیز وجود داشته باشد.

کد خبر 5552468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha