۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان

همدان- نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا را دست نیافتنی جلوه ندهیم؛ گفت: در حال حاضر، بهترین الگو برای نسل های آینده، شهدای مدافع حرم هستند.

لیلا گودرزیان فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مضمون کتاب‌های دفاع مقدس باید شیوا، روان و به دور از اغراق باشد تا بتواند برای مخاطبان جذاب و جذب حداکثری را نیز به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به افتخار آفرینی‌های جوانان و رزمندگان کشورمان در ۸ سال دفاع مقدس گفت: با وجود این افتخار آفرینی‌های بزرگ نیاز به اغراق نیست و بزرگ نمایی در این باره خیانت به حماسه آفرینی‌ها است؛ از سویی آغشته کردن این مطالب به اغراق، واقعیت‌های موجود را نیز زیر سوال می‌برد.

این پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس در ادامه گفتگو خاطرنشان کرد: از سویی، این روند موجب می‌شود که باورپذیری عامه مردم در این مسیر از بین رود.

گودرزیان فرد با تاکید بر اینکه باید تلخی‌ها و شیرینی های جنگ باهم بیان شوند و شهدا را دست نیافتنی جلوه ندهیم؛ گفت: در حال حاضر، بهترین الگو و بهترین تجربیات شهدای مدافع حرم هستند، بسیاری از شهدای مدافع حرم تحت تأثیر و تاسی به شهدای دفاع مقدس وارد این عرصه شدند و حال، چاپ و انتشار کتب در این زمینه می‌تواند موجب الگوسازی شود.

وی به چاپ زندگینامه شهید مدافع حرم اصغر الیاسی اشاره کرد و گفت: با انتشار این کتاب، متوجه شدم که ایشان خیلی تحت تأثیر شهید هادی و کتاب سلام بر ابراهیم قرار گرفتند؛ مطمئن هستم که کتاب‌های حوزه دفاع مقدس اگر با نیت خالص و به خوبی نوشته شود، تأثیرات مثبتی در زندگی نوجوانان و جوانان ما خواهد داشت.

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان

معاون محتوایی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) تصریح کرد: بنده توفیق داشتم که تعداد ۶ کتاب در این زمینه چاپ کنم، کتاب‌هایی به نام‌های عاشقانه تا حرم، حس غریب پروانگی، شهید الکرخ، پسرها مادری اند، عباس حرم، طلبه عشق که تعدادی از این کتاب‌ها در چند جلد چاپ شدند؛ از جمله کتاب حس غریب پروانگی (خاطرات پروانه برازنده شهر همسر سرادر شهید علیرضا شمسی پور) که در مدت کوتاهی به چاپ هفتم رسید.

گودرزیان فرد خاطرنشان کرد: کتاب شهید الکرخ نیز به چاپ چهارم رسید همچنین دوتا از کتاب‌ها به زبان انگلیسی و عربی چاپ شدند؛ کتاب‌های از جمله شهید الکرخ که کتاب منتخب اولین همایش بین المللی نهضت ترجمه بود و قرار شد تا به چندین زبان دنیا نیز ترجمه شود.

وی ادامه داد: چندین عنوان کتاب نیز در نوبت چاپ دارم که به زودی ان شالله چاپ خواهند شد که گفتنی است که همه این کتاب‌ها با حمایت بنیاد حفظ آثار همدان انتشاراتی حماسه ماندگار به چاپ رسیده است.

کد خبر 5552543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha