جدیدترین موضع گیری مقتدی صدر

جدیدترین موضع گیری مقتدی صدر

رهبر جریان صدر در عراق پس از تحولات روز گذشته که طی آن طرفداران صدر وارد منطقه سبز شدند، به موضع گیری پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مقتدی صدر رهبر جریان صدر در عراق اعلام کرد که حوادث جاری کشور فرصتی مناسب برای تغییر نظام سیاسی و قانون اساسی کشور است.

وی در یک نشست خبری از حوادث و آشوب های اخیر به عنوان انقلاب یاد کرد! صدر گفت: انقلاب خودجوش و مسالمت آمیز که منطقه سبز را در اولین مرحله آزاد کرد، فرصت طلایی برای مردمی است که در آتش ظلم و بی عدالتی، تروریسم، فساد، اشغالگری و وابستگی سوخته اند.

صدر ادامه داد: این یک فرصت برای از بین بردن تاریکی، فساد، انحصار قدرت، وابستگی به خارج، سهم خواهی و فرقه گرایی است.بله فرصت بزرگی برای تغییر ریشه‌ای نظام سیاسی، قانون اساسی و انتخابات فراهم آمده است و اگر انتخابات سالم و شفافی برگزار شود، دست مفسدان قطع خواهد شد.

وی خطاب به شهروندان عراقی گفت: ای مردم سرافراز و آزاده که دوستدار اصلاحات، دموکراسی، حقوق شهروندی، قانون، استقلال، حاکمیت ملی و محدود کردن سلاح در دست نیروهای مسلح هستید، همه شما مسئول هستید و اکنون زمان آزمون شما است. یا عراقی سربلند را در میان کشورها شاهد خواهیم بود، یا عراقی که دست نشانده و تحت کنترل فاسدان و دنیا طلبان که به دست بیگانگان شرق و غرب حرکت می‌کند.

کد خبر 5552577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha