۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۶

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه خبر داد؛

ثبت نام ۲۰۰ دانش آموز کرمانشاهی در طرح جهش تحصیلی

ثبت نام ۲۰۰ دانش آموز کرمانشاهی در طرح جهش تحصیلی

کرمانشاه- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه از ثبت نام ۲۰۰ دانش آموز کرمانشاهی در طرح جهش تحصیلی خبر داد.

علی محمد بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جهش تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی پیش رو، اظهار کرد: جهش تحصیلی یا طی کردن یک سال تحصیلی در بازه زمانی فشرده در واقع روشی برای کوتاه کردن زمان تحصیل با گذراندن دو پایه تحصیلی در یک سال تحصیلی است و دانش آموزانی که نمره عالی کسب کرده می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند.

وی به امتداد ثبت‌نام دانش‌آموزان برای جهش تحصیلی اشاره کرد و افزود: ثبت نام دانش آموزان داوطلب جهش تحصیلی از ۳۱ خردادماه سال جاری آغاز شده و تا ۲۰ مرداد ادامه دارد که داوطلبان باید با مراجعه به مدرسه محل تحصیل خود درخواست جهش تحصیلی را به مدیر مدرسه ارائه دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ دانش آموز در استان کرمانشاه درخواست خود را برای جهش تحصیلی در سامانه مربوطه ثبت کرده‌اند.

بیگی در خصوص برگزاری آزمون‌های مربوط به جهش تحصیلی، بیان کرد: دانش آموزان علاوه بر کسب نمرات عالی به عنوان یک مؤلفه کمی باید مؤلفه کیفی نیز از سوی مدیر مدرسه و یا سایر معاونین داشته باشد که نشان دهنده واجد شرایط بود دانش آموز متقاضی باشد.

وی ادامه داد: دانش آموزان متقاضی پس از طی کردن مراحل اولیه ثبت‌نام و تأیید نهایی باید در آزمون هوشی و روانی پایگاه تخصصی سنجش شرکت کرده تا در صورت کسب نمره استاندارد بتوانند در آزمون آمادگی تحصیلی که طی ۲ مرحله برگزار می‌شود شرکت کنند.

کد خبر 5552644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha