معاون وزیر خارجه یمن:

مطالبات صنعا قانونی و انسانی است/ رویکرد متجاوزان، ضد صلح است

مطالبات صنعا قانونی و انسانی است/ رویکرد متجاوزان، ضد صلح است

«حسین العزی» با بیان اینکه مطالبات صنعا برای پذیرش تمدید آتش بس قانونی و انسانی است، تأکید کرد مواضع ائتلاف متجاوز سعودی مجرمانه و مانع برقراری صلح است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن، مطالبات صنعا برای پذیرش تمدید آتش بس را قانونی و انسانی توصیف کرد که حق و حقوق هیچ کسی را نقض نمی‌کند و مستلزم کوتاه آمدن و امتیاز دادن هیچ طرفی نیست.

«حسین العزی» با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر تأکید کرد: مطالبات صنعا، قانونی و انسانی است و با هدف مانع تراشی مطرح نمی‌شود. این مطالبات مستلزم امتیاز دادن هیچ کسی نیست و حقوق هیچ طرفی را در معرض خطر و تهدید قرار نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: به عنوان نمونه، در پسِ خواسته بازگشایی فرودگاه صنعا یا پایان دادن به توقیف کورکورانه و بی هدف کشتی‌های حامل سوخت چه هدف غیرمعمول و غیرمعقولی می‌تواند نهفته باشد؟

در پایان توئیت العزی تأکید شد: خواسته‌های ما از صلح حمایت می‌کند در حالی که متأسفانه مواضع متجاوزان فقط بر پایبندی به محاصره و نقض قوانین استوار است که رویکردی مجرمانه و مانع برقراری صلح به شمار می‌رود.

گفتنی است که آتش بس اعلام شده توسط سازمان ملل در یمن که یک بار تمدید شده است، امروز سه شنبه دوم ماه آگوست به پایان می‌رسد و نیروهای یمنی موافقت با تمدید آن برای برای بار سوم را منوط به توقف کامل تجاوز و محاصره علیه ملت عنوان کرده اند.

کد خبر 5553841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha