۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۷

مدیرکل عشایر آذربایجان غربی:

۱۲۰۰ کیلومتر ایل راه های آذربایجان غربی بازسازی می شود

۱۲۰۰ کیلومتر ایل راه های آذربایجان غربی بازسازی می شود

ارومیه – مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: ۱۲۰۰ کیلومتر از ایل راه های عشایری استان از محل این اعتبار مرمت و بازسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ناجی عصر سه شنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان ارومیه از تخصیص ۳۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عشایری استان خبر داد و اظهار کرد: احداث آبشخوارهای دامی، تأمین آب دسترسی، توزیع نهاده‌های دامی و خرید و اهدای پنل‌های خورشیدی از دیگر اقدامات لازم برای رسیدگی به مشکلات عشایر استان است.

وی با تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های عشایری استان آذربایجان غربی گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۵۰ هزار تن شیر رتبه اول تولید شیر در کشور را داراست.

ناجی همچنین گفت: استان آذربایجان غربی از نظر تولید صنایع دستی رتبه اول و از حیث تولید گوشت و پروتئین در رتبه‌های دوم و سوم کشوری قرار دارد. فرماندار اشنویه نیز گفت: مشکلات تأمین نهاده، دسترسی به آب، ایل راه‌ها و مشکلات کوچ عشایر شهرستان به سرعت رسیدگی می‌شود.

فرماندار اشنویه نیز در این نشست گفت: مشکلات تأمین نهاده، دسترسی به آب، ایل راه‌ها و مشکلات کوچ عشایر شهرستان به سرعت رسیدگی می‌شود.

سید علی ترابی ضمن تسلیت ماه محرم و با قدردانی از توجه استاندار آذربایجان‌غربی به رفع مشکلات عشایر، افزود: از محل اعتبارات سفر مقام عالی استان اعتبارات مناسبی برای رسیدگی به مشکلات عشایر اختصاص یافته که این اعتبارات صرف مرمت ایل راه‌ها، تأمین آب، تأمین نهاده‌ها و مشکلات کوچ خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با قدردانی از تلاش نیروهای سپاه و مرزبانی در تأمین امنیت کامل مرزها از عشایر خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات مرزی با نیروهای سپاه و مرزبانی همکاری بیشتری داشته باشند.

در این نشست در خصوص مسائل و مشکلات عشایر و راه‌های عشایری، چرای دام، تأمین نهاده‌های دامی، واکسیناسیون دامی و نحوه تخصیص اعتبارات مورد نیاز عشایری شهرستان بحث و گفتگو شد.

کد خبر 5554594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha